PJECEKvalitetsrapporten som ledelsesværktøj2012 Få inspiration til, hvordan I som skoleledelse kan arbejde med skolens eget bidrag til den kommunale kvalitetsrapport. Læs mere
MAGASINBakspejlet 20122012 Temaerne i Bakspejlet 2012 er: Farlig leg, gråd, børneperspektiver, it i børnehaven, fysisk aktivitet, småbørns mobning, at stille spørgsmål, den samfundsmæssige udvikling af børns hverdagsliv, dagplejepædagogens forskellige roller, voksnes rolle i børns læring og ledelse. Læs mere
RAPPORTIndsatser for tosprogede elever: Kortlægning og analyse2012 EVA har sammen med SFI (Statens Forskningsinstitut for Velfærd) kortlagt og analyseret kommuners og folkeskolers indsatser over for tosprogede elever i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTBaggrundsrapport fra Task Force om Fremtidens Dagtilbud2012 EVA har udarbejdet en forskningsoversigt med kvalitetsvurderet forskning om syv udvalgte temaer sat i forhold til børns læring og inklusion i dagtilbud. Læs mere
NOTATEvaluering af DSA-forløb på Herstedlund Skole, Albertslund Kommune2012 EVA har evalueret udbyttet af forløbet i ”Dansk som andetsprog i fagene”, som lærere på 5. og 7. årgang fra Herstedlund Skole har deltaget i. Læs mere
ARTIKELRessourcepersoners rolle i den pædagogiske praksis2012 EVA tegner et billede af forskellige tilgange til brugen af ressourcepersonen i skoler og dagtilbud - og af hvad man som leder af skole eller dagtilbud bør holde sig for øje, hvis man vil anvende kompetencerne optimalt. Læs mere
FORSKNINGSKORTLÆGNINGForskningskortlægning 20102012 Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2010 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen) Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEMinilex om kvalitetsrapporten2012 Få inspiration og gode råd til, hvordan I som kommune kan arbejde med kvalitetsrapporter på skoleområdet. Læs mere
RAPPORTSlutevaluering af Tosprogs-Taskforcen i grundskolen2012 Oxford Research og EVA har fulgt Tosprogs-Taskforcens arbejde i fem samarbejdskommuner over tre år. Læs mere
GUIDEProjektmodel med indsatsteori2012 Sådan kan kommuner iværksætte systematisk udviklingsarbejde om at bryde den negative sociale arv, hvis de etablerer et tværgående samarbejde mellem dagtilbud, skole og SFO og bruger indsatsteori som metodisk ramme. Læs mere