MAGASINBakspejlet 2015 2015 Temaerne i Bakspejlet 2015 var middagslur, børneperspektiver, fysisk aktivitet, kulturmøder, didaktik i nuet, skolestart og børnenes undergrundskultur som udtryk for trivsel. Læs mere
MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
RAPPORTErfaringer og inspiration til det pædagogiske arbejde i vuggestuen 2015 Hvad er det pædagoger i vuggestuerne helt konkret gør, når de arbejder med de mindste børns trivsel, læring og udvikling? Læs mere
REDSKABStil skarpt på tilsyn2015 Få inspiration til, hvordan du som medarbejder i forvaltningen eller som ansvarlig for det pædagogiske tilsyn kan styrke jeres tilsyn med dagtilbud i kommunen. Læs mere
RAPPORTPædagogisk tilsyn2015 EVA har undersøgt kommunernes pædagogiske tilsyn med private og offentlige dagtilbud. Læs mere
RAPPORTNatur og naturfænomener i dagtilbud 2015 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud for børn arbejder med læreplanstemaet natur og naturfænomener. Læs mere
NOTATProfessionals seeking children's perspectives 2015 This one year study has been the first detailed exploration of the possibilities and challenges faced by pedagogues (early childhood practitioners) interested in seeking children’s perspectives by adapting the Mosaic approach so that it can be used in a Danish daycare context. Læs mere
FORSKNINGSOVERSIGTForskningsoversigt læring for 0-2-årige2015 Hvad viser nyere skandinavisk forskning om 0-2-åriges læring ? Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETIkke alle elefanter bydes op2009 Sociale børnelege som ”En elefant kom marcherende..” kan bekræfte den sociale orden i en børnegruppe og dermed virke stik imod hensigten om, at legen skal være inkluderende og skabe fællesskab. For nogle børn vælges aldrig, og dermed kan legene være med til cementere den sociale orden. Læs mere
NOTATChildren's Perspectives2009 In this note EVA looks into the possibilities of including the children's perspectives in evaluations of pedagogical activities. Læs mere