InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
InspirationDialogkort til podcastserien BØRNEHØJDE - om evalueringskultur2020 Brug dette dialogkort til i fællesskab at reflektere over, hvordan I kommer godt videre med evaluering og udvikling hos jer. Dialogkortet hører til podcastserien BØRNEHØJDE og tager udgangspunkt i pointer fra temaet om evalueringskultur. Læs mere
NotatEvaluering af Program for læringsledelse - Del 22018 Notatet samler op på anden runde i EVA's evaluering af Program for læringsledelse, en skoleudviklings- og kompetenceudviklingsindsats med deltagelse af 13 kommuner. I evalueringen sammenfattes kommunernes overordnede erfaringer med programmet. Læs mere
RapportProfessionelle læringsfællesskaber - Evaluering af indsats i Randers Kommune2020 EVA har for A.P. Møller Fonden gennemført en evaluering af indsatsen, 'Professionelle læringsfællesskaber – som drivkraft for elevernes læring og trivsel, en fortsat indsats' i Randers Kommune. Læs mere
HæfteEvaluering af Program for læringsledelse - Kort fortalt2020 Hæftet præsenterer i korte træk resultaterne af tredje og sidste runde i EVA's evaluering af Program for læringsledelse, en skoleudviklings- og kompetenceudviklingsindsats gennemført i perioden 2015-2020 i 13 kommuner. Læs mere
RapportEvaluering af Program for læringsledelse - Del 32020 I denne rapport præsenteres resultaterne af den tredje og afsluttende evaluering af skoleudviklings- og kompetenceudviklingsindsatsen, Program for læringsledelse. Læs mere
Power Point7 hovedresultater af undersøgelsen af faglig kompetenceudvikling i dagtilbud2020 Få de syv hovedpointer fra undersøgelsen ”Faglig kompetenceudvikling i dagtilbud", som ser på, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale efterspørger. Resultaterne identificerer, hvilke medarbejdere man bør være opmærksom på, når kompetenceudviklingsaktiviteterne planlægges. Læs mere
Power Point14 hovedresultater af undersøgelse af pædagogisk praksis og faglig overbevisning2020 Få de 14 vigtigste pointer fra undersøgelsen "Pædagogisk praksis og faglig overbevisning" fremstillet på en overskuelig og kortfattet måde. Undersøgelsen ser på den faglige overbevisning og pædagogiske praksis i daginstitutioner og i dagplejen, som det så ud, før lovgivningen om den styrkede pæ Læs mere
RapportPædagogisk praksis og faglig overbevisning. Anden afrapportering fra Viden om Praksis – OECD’s dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten belyser pædagogisk praksis og faglig overbevisning i dagtilbud. Den ser også på ledelse og tilsyn af samt evalueringskultur i dagtilbud. Undersøgelsen bygger på data fra før, lovgivningen om den styrkede pædagogiske læreplan (SPL) trådte i kraft 1. Læs mere
RapportFaglig kompetenceudvikling. Første afrapportering fra Viden om Praksis – OECD's dagtilbudsundersøgelse 20182020 Rapporten giver et indblik i, hvilken form for kompetenceudvikling pædagogisk personale i dagtilbud typisk efterspørger - og hvilken de får. Den ser også på, hvilke medarbejdergrupper det er hensigtsmæssigt at være opmærksom på, når kompetenceudvikling planlægges. Læs mere