ArtikelFlere børn, men færre nye pædagoger Der kommer flere børn i fremtiden, men færre nye pædagoger til at passe dem. For femte år i træk har færre unge søgt om optagelse på pædagoguddannelsen. Læs mere
Artikel4 ting enhver elev bør vide om eksamen Hvor stort karakterspring kan man forvente fra års- til eksamenskarakter? Er det godt eller skidt for karakterbladet, at man skal op til en mundtlig eksamen? Læs mere
DEBATDer er brug for et tættere samarbejde mellem børnehave, SFO og skole Dagtilbud, SFO og skole skal skabe en fælles pædagogisk forståelse af, hvad det vil sige at være parat til overgangen fra dagtilbud. Læs mere
ProjektAlmene digitale kompetencer i EUD Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Det har EVA undersøgt i denne behovsanalyse. Læs mere
ArtikelEUD-elever skal klædes bedre på til at indgå i det digitaliserede samfund Eleverne på erhvervsuddannelserne risikerer at tabe terræn i forhold til andre unge, hvis der ikke kommer fokus på de almene digitale kompetencer på deres uddannelser. Læs mere
DEBATKære kommuner, ansvaret for pædagoguddannelsen er også jeres Hvis vi skal sikre at fremtidens pædagoger får den bedst mulige uddannelse, så skal kommunerne også løfte deres del af opgaven, som er at sikre en god og lærerig praktik. Læs mere
RapportPraktik på pædagoguddannelsen2018 I materialet præsenterer vi fire centrale områder, hvor pædagoguddannelsen oplever særlige udfordringer med praktikken. For hvert område identificerer vi udfordringer og opmærksomhedspunkter. Desuden har vi samlet en række cases, der viser, hvordan forskellige institutioner arbejder med konkrete tiltag inden for området. Læs mere
TEMA7-trins skalaen Find EVA's kortlægning og analyser af 7-trins karakterskalaen. EVA har bl.a. undersøgt udviklingen i karaktergivningen siden karakterskalaens implementering. Karaktergivningen i både grundskole, gymnasiale uddannelser og videregående uddannelser er i fokus. Læs mere
DebatDer er brug for et tættere samarbejde mellem dagtilbud, skole og SFO En tryg og positiv overgang til SFO og skole kræver et tæt samarbejde mellem de fagprofessionelle i dagtilbud, skole, klub og SFO. Ellers risikerer mange børn en svær start. Læs mere
ArtikelGuide til dialog om overgange Få EVA’s guide til positiv dialog om de vigtigste diskussioner og prioriteringer under samarbejdet mellem dagtilbud, SFO og skole, så børnene får en god skolestart. Læs mere