EVA undersøgerSkoleevalueringer efter nyt koncept Find vores udgivelser om et nyt koncept, som EVA har udviklet for evaluering på grundskoleområdet. Det nye koncept skal supplere EVA's normale evalueringsmodel. Læs mere
EVA undersøgerTosprogede elever i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan I som folkeskole underviser tosprogede elever, og få inspiration til, hvordan I som lærere og ledere kan tage højde for elevernes forudsætninger og bringe deres potentialer i spil. Læs mere
EVA undersøgerSpecialundervisningen i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan specialundervisningen spiller sammen med normalundervisningen i folkeskolen. Læs mere
EVA undersøgerElevplaner og skole-hjemsamarbejdet Find vores udgivelser om, hvordan skolernes første erfaringer er med elevplaner, og hvordan de påvirker skole-hjemsamarbejdet. Læs mere
EVA undersøgerVejledning til unge om valg af uddannelse og erhverv Find vores udgivelser om vejledningen af unges valg af uddannelse og erhverv og få indsigt i, hvad EVA anbefaler for at forbedre vejledningen efter reformen af uddannelses- og erhvervsvalg i 2004. Læs mere
EVA undersøgerEvalueringen af den internationale dimension i folkeskolen Siden 1993 har det været forventet, at den internationale dimension indgår som et element i al undervisningsaktivitet i folkeskolen. Målet med denne evaluering er at identificere og vurdere betydningen af inddragelsen og udviklingen af den internationale dimension i undervisningen. Læs mere
EVA undersøgerFaget engelsk i grundskolen Evalueringen omfatter den obligatoriske undervisning i engelsk på 4.-9. årgang. Formålet er at belyse kvaliteten i den pædagogiske praksis samt rammer og vilkår der fremmer og hæmmer elevens læring. Læs mere
EVA undersøgerBørnehaveklassen Denne evaluerings formål er at beskrive og vurdere den pædagogiske tænkning og praksis i børnehaveklassen. Læs mere
EVA undersøgerFolkeskolens afgangsprøver Evalueringen har til formål at belyse og vurdere dels prøvernes betydning for elever, lærere og de uddannelsesinstitutioner, der modtager eleverne efter folkeskolen, dels sammenhængen mellem undervisningens tilrettelæggelse og prøverne. Læs mere