EVA undersøgerSkoleledelse i folkeskolen Fokus for denne evaluering er, hvordan skolelederen forstår og løser sin samlede opgave. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer Formålet med evalueringen er at belyse den pædagogiske praksis, når faghæftets mål bliver omsat til matematikundervisning, og at vurdere lærernes og skolernes indsatser for at udvikle elevernes funktionelle matematikfærdigheder. Læs mere
EVA undersøgerLæringsmiljøer i folkeskolen Evalueringen undersøger, hvordan skoler både under planlægning og i praksis arbejder med at etablere og udvikle læringsmiljøer for eleverne. Læs mere
EVA undersøgerPædagogisk tænkning og praksis i skolefritidsordninger Find vores udgivelser om, hvordan forholdet er mellem opstillede mål for skolefritidsordninger (SFO) og den pædagogiske praksis. Undersøgelsen tager udgangspunkt i formulerede mål og rammer for SFO på nationalt, kommunalt og lokalt plan. Læs mere
EVA undersøgerSkoleudvikling i Chicago Formålet med projektet er at stimulere til skoleudvikling i Danmark ved at formidle erfaringer og viden om skoleudvikling i Chicago med særligt henblik på professionelle skolemiljøer, lærernes kompetenceudvikling og skoleledelse. Læs mere
EVA undersøgerIdræt i folkeskolen Idræt i folkeskolen balancerer mellem at være et rekreativt fag og et fag med en række ambitiøse faglige mål. Formålet med evalueringen er at identificere og vurdere de faktorer, der påvirker udviklingen af fagets faglighed. Læs mere
ProjektUndersøgelse af undervisningsdifferentiering 2004 Her finder du EVAs evaluering fra 2004 om undervisningsdifferentiering i folkeskolen. Læs mere
EVA undersøgerBørnehaveklassen Denne evaluerings formål er at beskrive og vurdere den pædagogiske tænkning og praksis i børnehaveklassen. Læs mere
EVA undersøgerFolkeskolens afgangsprøver Evalueringen har til formål at belyse og vurdere dels prøvernes betydning for elever, lærere og de uddannelsesinstitutioner, der modtager eleverne efter folkeskolen, dels sammenhængen mellem undervisningens tilrettelæggelse og prøverne. Læs mere