INSPIRATIONSKATALOGInspirationskatalog - fra skole til skole2014 Få inspiration til, hvordan I som folkeskole kan udvikle skoledagen og undervisningen, så den bliver længere og mere varieret jf skolereformen. Læs mere
MAGASINUndervisning - for alle2014 Forskellige børn - lige muligheder? Hvordan kan vi i undervisningen møde alle elevers behov? Læs mere
RAPPORTEvaluering af advokatuddannelsen2014 EVA har blandt andet undersøgt, om advokatuddannelsen forbedrer deltagernes evne til at udfylde rollen som advokat. Læs mere
RAPPORTVEU-centrene og de regionale samspil2014 EVA har undersøgt, hvilken rolle VEU-centrene spiller i forhold til at få voksen- og efteruddannelse til at spille sammen med den regionale beskæftigelse og erhvervsudvikling. Læs mere
RAPPORTVeje til udvikling af praksis2014 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud og skoler kan arbejde systematisk med at udvikle praksis ved at anvende viden – primært fra læreres og pædagogers erfaringer i hverdagen, men også fra forskning, undersøgelser og faglitteratur. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
GUIDEGuide til undervisningsdifferentiering på erhvervsskoler2014 Få inspiration til, hvordan I kan styrke arbejdet med at differentiere undervisningen på jeres erhvervsskole. Læs mere
RAPPORTVoksenpædagogiske læringsmiljøer på VUC2014 EVA har undersøgt, hvordan VUC'erne arbejder med at skabe et godt læringsmiljø for kursisterne på almen voksenuddannelse (avu) og hf-enkeltfag. Læs mere
RAPPORTUndervisning i udskolingen: Linjer, toning og holddannelse2014 EVA har lavet en systematisk opsamling af to københavnske skolers erfaringer med at arbejde med motivation og undervisningsdifferentiering i udskolingen. Vi har stillet skarpt på skolernes intentioner, erfaringer, justeringer og udfordringer i forbindelse med arbejdet. Læs mere
RAPPORTEvaluering af mundtlig gruppeprøve i matematik - folkeskolens prøver2014 Hvordan er gruppeprøveformen blevet modtaget af landets beskikkede censorer i matematik på grundskoleniveau? Og hvordan er den blevet gennemført i praksis på tre forskellige skoler? Læs mere