EVA undersøgerLedelse af undervisning og læring i folkeskolen Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som skoleleder kan udvikle din ledelse af undervisning og læring i folkeskolen. Læs mere
EVA undersøgerOvergangen fra grundskole til ungdomsuddannelse Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som udskolingslærer på en folkeskole kan forberede dine elever til en ungdomsuddannelse Læs mere
EVA undersøgerGrønlands folkeskole Find vores udgivelser, hvor du som uddannelsesplanlægger kan få inspiration til at udvikle Grønlands folkeskole. Rapporten er både på dansk og på grønlandsk. Læs mere
EVA undersøgerFolkeskolens organisering af udskolingen i linjer og hold Find vores udgivelser om, hvordan folkeskoler organiserer udskolingen i linjer og hold. Få inspiration til, hvordan du som skoleleder kan styrke de ældste elevers motivation og udbytte af undervisningen med de to organisationsformer. Læs mere
temaUddannelsesparathedsvurderinger Find vores udgivelser om, hvordan ordningen med uddannelsesparathedsvurderinger (UPV'er) af de ældste elever fungerer. Få fx indsigt i praktikere og elevers erfaringer med vurderingerne, og hvorvidt UPV'erne bidrager til, at flere unge bliver klar til en ungdomsuddannelse. Læs mere
EVA undersøgerLæsning i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan I som kommuner, skoleledere og lærere arbejder med at indsamle, anvende og udvikle viden om elevernes læseindlæring. Og få inspiration til, hvordan I kan styrke arbejder med at fremme elevernes læsefærdigheder. Læs mere
EVA undersøgerEngelsk i uddannelsessystemet Find vores udgivelser om, hvordan praksis i undervisningen er i faget engelsk på langs i uddannelsessystemet, dvs. fra grundskolen over de gymnasiale uddannelser til universitetsniveau. Læs mere
EVA undersøgerBørnehaveklassen Denne evaluerings formål er at beskrive og vurdere den pædagogiske tænkning og praksis i børnehaveklassen. Læs mere
EVA undersøgerFolkeskolens afgangsprøver Evalueringen har til formål at belyse og vurdere dels prøvernes betydning for elever, lærere og de uddannelsesinstitutioner, der modtager eleverne efter folkeskolen, dels sammenhængen mellem undervisningens tilrettelæggelse og prøverne. Læs mere