EVA undersøger7-trins-skalaen - evaluering af anvendelsen af karakterskalaen Find vores udgivelser og få indsigt i, hvordan 7-trins-skalaen bliver brugt på de ordinære uddannelser. Læs mere
EVA undersøgerVidencentre på professionshøjskoler og erhvervsakademier Find vores udgivelser om, hvorvidt de 21 videncentre på professionshøjskoler og erhvervsakademier lever op til de mål, der blev formuleret i forbindelse med deres etablering i 2004-06, og få inspiration til, hvordan videncentre kan organiseres og forankres i organisationen. Læs mere
EVA undersøgerVurdering af nye statslige musicaluddannelser Find vores udgivelser, der indeholder en faglig vurdering af de ansøgninger, Kulturministeriet har modtaget fra uddannelsesinstitutioner, der ønsker at udbyde to nye statslige musicaluddannelser. Læs mere
EVA undersøgerFrafald på læreruddannelsen Find vores udgivelser om, hvorfor studerende falder fra på læreruddannelsen og få inspiration til, hvordan du som leder af uddannelsen kan forebygge frafaldet. Læs mere
EVA undersøgerMaster in Management of Technology Find vores udgivelser om masteruddannelsen: Master in Management of Technology (MMT). Det er en Executive MBA-uddannelse rettet mod det teknologiske arbejdsområde og har en høj status i målgruppen. Læs mere
EVA undersøgerInternational benchmarking af de danske datalogiuddannelser Find vores udgivelser om benchmarkingen af datalogiuddannelserne. Vi har sammenlignet kvaliteten af datalogiuddannelserne med tilsvarende udenlandske uddannelser, der er kendt for høj kvalitet. Læs mere
EVA undersøger Evaluering af undervisning i faget pædagogik i pædagoguddannelsen og læreruddannelsen Pædagogik-evalueringen i 2002 omfatter undervisning i faget pædagogik i grund- og videreuddannelse samt efteruddannelsesmulighederne for personer uddannet inden for de grunduddannelser evalueringen omfatter. Læs mere
EVA undersøgerDatamatikeruddannelsen Formålet med evalueringen er at undersøge det faglige niveau og indhold, undersøge hvordan uddannelsesinstitutionerne opfylder bekendtgørelsen, vurdere uddannelsens relevans på arbejdsmarkedet samt at belyse sammenhængen mellem de eksisterende IT-uddannelser. Læs mere