InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
ArtikelBliv klogere på kvaliteten af jeres praksis med Børnemosaikker Børn har førstehåndsviden om, hvordan det er at være barn i dagtilbud. Et stærkt afsæt for at udvikle jeres praksis er derfor systematisk at gå på opdagelse i børnenes perspektiver. Læs mere
Artikel3 forskere: Brug legepladsen til nærvær og samspil Brug legepladsen til at styrke samspil og fordybelse - og vær nærværende i børnenes leg Læs mere
PodcastLyt til podcastserien BØRNEHØJDE NYE AFSNIT om mad og måltider i BØRNEHØJDE! Forskere og pædagogisk personale fortæller om smagens betydning for børns udvikling, om forældreinddragelse, og hvordan man kan give plads til både legesyge Pippi og opdragende Emma Gad i sin mad- og måltidspædagogik. Læs mere
RAPPORTAMU som springbræt til fortsat uddannelse2012 EVA har undersøgt, hvilken rolle AMU spiller i forhold til kortuddannedes fortsatte uddannelse. Læs mere
ArtikelLegepladsen er ikke nok Turen på legepladsen eller i skoven kan ikke stå alene hvis man vil nå de stillesiddende børn. Pædagogernes indsats spiller derfor en central rolle i forhold til at løfte børnenes fysiske aktivitetsniveau. Læs mere
Artikel7 bud på god ledelse Indførelsen af område- og klyngeledelse ændrer dagtilbudsområdet radikalt i disse år, og god ledelse er ekstra vigtig for at få de nye strukturer til at fungere. Men hvad er god ledelse for landets dagtilbudsledere lige nu? Bakspejlet har bedt forsker og ph.d. Jørn Kjølseth Møller der er med på årets forskningskortlægning, om at komme med sine bud. Læs mere