EVA undersøgerIt og digital dannelse i gymnasierne Hvordan kan ledere og lærere på gymnasierne gribe arbejdet med it og digital læremidler an? Læs mere
temaFeedback i gymnasiet Hvad har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Hvordan kan lærere arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen. Få viden og gode råd her. Læs mere
projektBedre veje til ungdomsuddannelse Find vores udgivelser om de unge, der er i målgruppen for forberedende tilbud som forberedelse til ungdomsuddannelse, og få inspiration til, hvordan du som uddannelsesplanlægger kan målrette de forberedende tilbud til målgruppen. Læs mere
EVA undersøgerGymnasiernes anvendelse af it, digitale data og læringsressourcer Find vores udgivelser om, hvordan I på gymnasierne bruger it, digitale data og digitale læringsressourcer, og få inspiration til at styrke digitaliseringen af undervisningen Læs mere
EVA undersøgerSelvevaluering på gymnasier Find vores udgivelser om, hvordan gymnasier tilrettelægger selvevaluering, og få inspiration til, hvordan I som lærere og ledere på gymnasier kan tilrettelægge jeres arbejde med selvevaluering. Læs mere
EVA undersøgerForsøg med gymnasieforløb for unge med Aspergers Syndrom Find vores udgivelser om, hvordan I som gymnasium kan tilrettelægge særlige forløb for unge med Aspergers Syndrom. Læs mere
EVA undersøgerFagevalueringer inden for gymnasiale uddannelser 2007 Find vores udgivelser med fagevalueringer af fire fag på de gymnasiale uddannelser i 2007 - to år efter gymnasiereformen. Læs mere
EVA undersøgerKvalitetsarbejde i det almene gymnasium Kvalitetsarbejde i det almene gymnasium er fokus i et videncenterprojekt i Handlingsplan 2004. Projektet er delt i to. Læs mere
EVA undersøgerIt på de gymnasiale uddannelser Find vores udgivelser om, hvordan de gymnasiale uddannelser integrerer it i den pædagogiske praksis, og hvordan det påvirker arbejdet med at give eleverne faglige og studiemæssige kompetencer. Læs mere
EVA undersøgerEngelsk i uddannelsessystemet Find vores udgivelser om, hvordan praksis i undervisningen er i faget engelsk på langs i uddannelsessystemet, dvs. fra grundskolen over de gymnasiale uddannelser til universitetsniveau. Læs mere