RAPPORTDel 3: Kvalitetsrapporten - undersøgelse af kvalitetsrapportens betydning for praksis på skoler og i kommuner2011 Hvordan bruger kommuner og folkeskoler kvalitetsrapporter? Læs mere
EVA undersøgerTosprogs-taskforce i grundskolen Find vores udgivelser om, hvordan Tosprogs-taskforcens har arbejdet med at styrke udviklingen af indsatser over for tosprogede elevers faglige niveau i fem samarbejdskommuner. Læs mere
RAPPORTEvaluering af MetodeLab2011 Har et todages kursus, kaldet MetodeLab, styrket lærernes forståelse af naturfaglige undersøgelsesmetoder som en integreret del af natur/teknikundervisningen? Og har kurset styrket deres undervisningskompetence i disse metoder? Læs mere
NOTATStatus i Tvillingehuset efter projektet2011 Hvilke erfaringer har Tvillingehuset i Ishøj Kommune fra projektet om negativ social arv? Og hvordan inddrager Tvillingehuset erfaringerne i deres nuværende pædagogiske arbejde? Læs mere
PAPEREquity through interventions - paper for ECER 20112011 To konsulenter i EVA har skrevet paperet "Equity through interventions? – Tracing the possibilities and challenges of a project model". Paperet er præsenteret på The European Conference on Educational Research (ECER) i Berlin i september 2011. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen på Gildbroskolen2011 EVA har analyseret den indsats, som Gildbroskolen i Ishøj Kommune har iværksat i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen i Gildbro SFO2011 EVA har undersøgt den indsats, som Gildbro SFO i Ishøj Kommune iværksatte i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
EVA undersøgerE-læring og blended learning på VEU-området Find vores udgivelser om, hvordan I på VUC og andre uddannelsesinstitutioner bruger e-læring og blended learning. Og få inspiration til, hvordan I med e-læring og andre it-baserede teknologier kan øge fleksibiliteten for voksne, der ønsker at uddanne sig. Læs mere
RAPPORTE-læring og blended learning på VEU-området2011 EVA har undersøgt, hvor udbredt det er at bruge e-læring og blended learning på enkeltfag på VUC, VVU på erhvervsakademier og diplomuddannelser på professionshøjskoler. Læs mere
RAPPORTMidtvejsevaluering af Tosprogs-taskforcen i grundskolen2011 EVA har evalueret Uddannelsesstyrelsens Tosprogs-taskforce og dens aktiviteter for at højne tosprogede elevers faglige niveau. Læs mere