RAPPORTKlog på egen praksis2007 EVA har undersøgt arbejdet med at opbygge en evalueringskultur på skolerne i Horsens Kommune. Læs mere
EVA undersøgerSkoleevalueringer efter nyt koncept Find vores udgivelser om et nyt koncept, som EVA har udviklet for evaluering på grundskoleområdet. Det nye koncept skal supplere EVA's normale evalueringsmodel. Læs mere
RAPPORTKvalitetsarbejde - erfaringer fra 20 grundskoler2007 EVA har undersøgt, hvilke erfaringer tyve grundskoler har med at sikre, dokumentere og udvikle kvaliteten af undervisningen i forhold til de krav, der fremgår af folkeskoleloven. Læs mere
EVA undersøgerTosprogede elever i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan I som folkeskole underviser tosprogede elever, og få inspiration til, hvordan I som lærere og ledere kan tage højde for elevernes forudsætninger og bringe deres potentialer i spil. Læs mere
FOLDERUndervisning af tosprogede elever – inspiration til skoleledelser og lærere2007 Hæftet samler de vigtigste resultater og anbefalinger til skoleledere og lærere fra evalueringen af tosprogede elever i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTUndervisning af tosprogede elever i folkeskolen2007 Hvordan organiserer og gennemfører skoler undervisningen af tosprogede elever? Og hvordan kan undervisningen tage højde for elevernes forudsætninger og bringe deres potentialer i spil? Læs mere
EVA undersøgerSpecialundervisningen i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan specialundervisningen spiller sammen med normalundervisningen i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTSpecialundervisning og anden specialpædagogisk bistand2007 Hvordan spiller specialundervisningen sammen med normalundervisningen i folkeskolen? Læs mere
RAPPORT AspIT - Projekthåndtering og de foreløbige resultater i AspIt-projektets andet år2007 EVA har undersøgt projekthåndtering og foreløbige resultater i udviklingsprojektet AspIT, der skal munde ud i en egentlig it-uddannelse for unge med Aspergers Syndrom. Læs mere
RAPPORTDen afdelingsopdelte skole 2007 Hvordan deler danske skoler undervisningen op i afdelingerne indskoling, mellemtrin og udskoling? Og hvilken forbindelse er der mellem afdelingsopdelingen og den måde skolen organiserer lærerne i team? Læs mere