EVA undersøgerSkoleledelse i folkeskolen Fokus for denne evaluering er, hvordan skolelederen forstår og løser sin samlede opgave. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer Formålet med evalueringen er at belyse den pædagogiske praksis, når faghæftets mål bliver omsat til matematikundervisning, og at vurdere lærernes og skolernes indsatser for at udvikle elevernes funktionelle matematikfærdigheder. Læs mere
EVA undersøgerLæringsmiljøer i folkeskolen Evalueringen undersøger, hvordan skoler både under planlægning og i praksis arbejder med at etablere og udvikle læringsmiljøer for eleverne. Læs mere
EVA undersøgerPædagogisk tænkning og praksis i skolefritidsordninger Find vores udgivelser om, hvordan forholdet er mellem opstillede mål for skolefritidsordninger (SFO) og den pædagogiske praksis. Undersøgelsen tager udgangspunkt i formulerede mål og rammer for SFO på nationalt, kommunalt og lokalt plan. Læs mere
EVA undersøgerEvalueringen af den internationale dimension i folkeskolen Siden 1993 har det været forventet, at den internationale dimension indgår som et element i al undervisningsaktivitet i folkeskolen. Målet med denne evaluering er at identificere og vurdere betydningen af inddragelsen og udviklingen af den internationale dimension i undervisningen. Læs mere
EVA undersøgerFaget engelsk i grundskolen Evalueringen omfatter den obligatoriske undervisning i engelsk på 4.-9. årgang. Formålet er at belyse kvaliteten i den pædagogiske praksis samt rammer og vilkår der fremmer og hæmmer elevens læring. Læs mere