RAPPORTForsøg med ord- og regneværksteder 20092009 EVA har evalueret et forsøg med ord- og regne-værksteder for kortuddannede voksne på erhvervsrettede uddannelsesinstitutioner. Læs mere
NOTATEmnemæssige overlap mellem moduler i udvalgte diplomuddannelser2009 EVA har kortlagt, om der er overlap mellem moduler i udvalgte diplomuddannelser. Læs mere
RAPPORTDelrapport 2: Kommunernes arbejde med kvalitetsrapporter2009 I hvilket omfang anvender kommunerne kvalitetsrapporter som redskab til udvikling af skoleområdet? Læs mere
EVA undersøgerVidtgående specialundervisning efter kommunalreformen Find vores udgivelser om, hvordan kommunerne har varetaget det samlede ansvar for den vidtgående specialundervisning, som nogle elever får i den overvejende del af undervisningstiden. Læs mere
RAPPORTVisitationsprocessen til vidtgående specialundervisning 2009 Hvordan varetager kommunerne det samlede ansvar for den specialundervisning, som nogle elever får i den overvejende del af undervisningstiden (også kendt som vidtgående specialundervisning). Læs mere
RAPPORTViden der forandrer - Virkningsevaluering af læsevejlederen som fagligt fyrtårn2009 Hvilke faktorer spiller ind i forhold til, om læsevejledningen får den ønskede virkning på skolerne? Får eleverne bedre læsefærdigheder? Og hvad der skal til for, at vejledningen kommer i spil? Læs mere
EVA undersøgerProjektet Lige muligheder for alle Find vores udgivelser om projektet "Lige muligheder for alle" har bidraget til at opkvalificere lærere på voksenuddannelsesinstitutionerne i forhold til at hjælpe tosprogede og unge fra uddannelsesfremmede miljøer. Læs mere
RAPPORTEvaluering af projekt Lige muligheder for alle2009 EVA har undersøgt, om projektet ”Lige muligheder for alle” har nået sit mål om at udvikle metoder og redskaber, der kan hjælpe tosprogede og unge fra uddannelsesfremmede miljøer. Læs mere
RAPPORTDansens Hus - ordningen "Dans for børn" - evaluering af samarbejdet mellem kommuner og institutioner2009 EVA har evalueret forsøgsordningen Dans for Børn andet år med særligt fokus på kontakten og samarbejdet mellem kommuner og institutioner. Læs mere
RAPPORTAlsidig udvikling2009 Hvad betyder elevens alsidige udvikling? Og hvordan bliver denne helt centrale del af folkeskolens formålsparagraf omsat i folkeskolens hverdag? Læs mere