ARTIKEL4 elementer i god vejledning i studieretningsprojektet Studieretningsprojektet står for døren, og I vil gerne give eleverne den bedste vejledning. Hvad skal der til? Læs mere
EVA undersøgerIt og digital dannelse i gymnasierne Hvordan kan ledere og lærere på gymnasierne gribe arbejdet med it og digital læremidler an? Læs mere
ArtikelGode råd til gymnasieledere om digital dannelse Lær af andre gymnasiers gode erfaringer, og byg et stærkt fundament for elevernes digitale dannelse hos jer. Læs mere
temaFeedback i gymnasiet Hvad har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Hvordan kan lærere arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen. Få viden og gode råd her. Læs mere
projektBedre veje til ungdomsuddannelse Find vores udgivelser om de unge, der er i målgruppen for forberedende tilbud som forberedelse til ungdomsuddannelse, og få inspiration til, hvordan du som uddannelsesplanlægger kan målrette de forberedende tilbud til målgruppen. Læs mere
EVA undersøgerGymnasiernes anvendelse af it, digitale data og læringsressourcer Find vores udgivelser om, hvordan I på gymnasierne bruger it, digitale data og digitale læringsressourcer, og få inspiration til at styrke digitaliseringen af undervisningen Læs mere
ARTIKELSådan bliver feedback en del af undervisningen Feedback kan styrke elevernes udvikling og faglige udbytte, men ikke alle former for feedback er lige virkningsfulde i forhold til at understøtte elevernes læring. Det fremgår af en ny vidensopsamling fra EVA. Læs mere
ARTIKELSådan kan gymnasierne hjælpe eleverne med at vælge uddannelse Den nye gymnasiereform giver støtte fokus på studievalg. Disse tre trin hjælper eleverne videre. Læs mere
ARTIKEL4 elementer i god feedback i gymnasiet Hvad er god feedback? Ny undersøgelse fra EVA viser, at særligt fire feedbackelementer er virkningsfulde i at understøtte gymnasieelevers læring bedst muligt. Læs mere
ARTIKEL5 faktorer der kan styrke sprogfagene i gymnasiet Den nye gymnasiereform står for døren og med den et større fokus på sprogfagene i gymnasiet. Det er nødvendigt at stille skarpt på en række faktorer, hvis sprogfagene i gymnasiet skal styrkes. EVA’s områdechef Camilla Hutters pin-pointer her fem væsentlige faktorer. Læs mere