RAPPORTEvaluering af studieområdet på hhx 2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på hhx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på htx2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på htx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTKlædt på til at træffe valg 2016 Hvad gør gymnasierne for at styrke deres elevers overgang til videregående uddannelse? Læs mere
NOTATBrug af specifikke fag i optagesystemet til universiteterne2016 Hvilken betydning har karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet? Læs mere
RAPPORTMåler gymnasiekarakterer det samme eller forskellige kompetencer?2016 Måler gymnasiekarakterer i forskellige fag rent faktisk forskellige kompetencer eller snarere en generel studiekompetence? Læs mere
NOTATÅrskarakterer og prøvekarakterer i det almene gymnasium2016 Er der forskelle på elevernes karakterer i A-niveaufag på alment gymnasium, når man sammenligner deres årskarakterer med deres prøvekarakterer? Læs mere
RAPPORTKaraktergivning i gymnasiet2016 Hvordan bliver de interne karakterer givet på gymnasierne? Og hvilken betydning de har for elevers tilgang til læring? Læs mere
RAPPORTStudenter uden uddannelse efter gymnasiet2016 Hvilket forløb har de ufaglærte studenter haft på arbejdsmarkedet eller i uddannelsessystemet efter studentereksamen? Hvad er deres situation i dag? Og er de motiveret for at tage en uddannelse i fremtiden? Læs mere
RAPPORTGymnasiernes tiltag for tosprogede elever2006 Hvordan forholder de treårige gymnasiale uddannelser, højere teknisk eksamen (htx), studentereksamen (stx) og højere handelseksamen (hhx) sig til de tosprogede elever på skolen? Læs mere
HÆFTEGymnasiernes tiltag for tosprogede - tiltag for lige muligheder 2006 Få inspiration til, hvilke tiltag I som gymnasium kan sætte i værk for at støtte de tosprogede, så de kommer succesfuldt gennem uddannelsen. Læs mere