RAPPORTEvaluering af advokatuddannelsen2014 EVA har blandt andet undersøgt, om advokatuddannelsen forbedrer deltagernes evne til at udfylde rollen som advokat. Læs mere
RAPPORTVEU-centrene og de regionale samspil2014 EVA har undersøgt, hvilken rolle VEU-centrene spiller i forhold til at få voksen- og efteruddannelse til at spille sammen med den regionale beskæftigelse og erhvervsudvikling. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere
InspirationskatalogFortællinger fra praksis. Inspiration til arbejdet med kvalitetsinitiativerne på erhvervsskolerne2014 Få inspiration til, hvordan du som lærer og leder på en erhvervsuddannelse kan arbejde med at reducere frafald blandt elever, faldende søgning og mangel på praktikpladser. Læs mere
RAPPORTKvalitetsinitiativer på erhvervsuddannelserne2014 EVA tager temperaturen på erhvervsuddannelsernes arbejde med at hæve kvaliteten af uddannelserne. Læs mere
GUIDEGuide til undervisningsdifferentiering på erhvervsskoler2014 Få inspiration til, hvordan I kan styrke arbejdet med at differentiere undervisningen på jeres erhvervsskole. Læs mere
RAPPORTUndervisningsdifferentiering på erhvervsuddannelserne - fire cases2014 EVA har undersøgt, hvordan lærere differentierer undervisningen på erhvervsuddannelserne. Læs mere
RAPPORTVoksenpædagogiske læringsmiljøer på VUC2014 EVA har undersøgt, hvordan VUC'erne arbejder med at skabe et godt læringsmiljø for kursisterne på almen voksenuddannelse (avu) og hf-enkeltfag. Læs mere
RAPPORTPædagogisk ledelse på erhvervsuddannelserne2014 Hvordan tager pædagogisk ledelse sig ud på erhvervsuddannelserne i 2014? Hvad oplever ledere og undervisere som betydningsfuldt i pædagogisk ledelse? Hvilke opgaver ses som centrale? Og hvilke redskaber står til rådighed for pædagogisk ledelse? Læs mere
RAPPORTAVU-fagevaluering2014 I hvor høj grad understøtter bekendtgørelsens krav til fag og niveauer og den pædagogisk-didaktiske praksis på VUC'erne, at voksne på almen voksenuddannelse (AVU) får mulighed og interesse for at videreuddanne sig? Læs mere