RAPPORTSkolepraktik i erhvervsuddannelserne2011 EVA har undersøgt, hvordan erhvervsskolerne arbejder med at skabe gode skolepraktikforløb for eleverne. Læs mere
RAPPORTForsøg med toårig hf-uddannelse for unge med ASF - delevaluering2011 EVA har undersøgt, hvordan og i hvilken grad det er lykkedes Aalborg Katedralskole at konsolidere et bæredygtigt hf-forløb til unge med autismespektrumforstyrrelser. Læs mere
MAGASINGymnasiet efter reformen. Viden og debat 20112011 EVA følger op en række af de vigtigste temaer for gymnasierne efter reformen i 2005. Læs mere
RAPPORTStudiekompetence2011 Hvilke studiekompetencer har studenter fået på gymnasiet for at kunne gennemføre en videregående uddannelse? Læs mere
RAPPORTTilbud til stærke elever på erhvervsuddannelserne: Status og erfaringer2011 Hvad kendetegner de såkaldt stærke elever på erhvervsuddannelserne? og hvilke tilbud er der til dem? Læs mere
RAPPORTKarakteristik af 10.-klasse-elever2011 EVA har lavet en karakteristik af elever, der vælger 10. klasse, og de faktorer der har betydning for elevernes valg. Læs mere
RAPPORTGrundforløbsprøven på EUD2011 EVA har undersøgt, hvordan grundforløbsprøven på erhvervsuddannelserne tilrettelægges og gennemføres på tre fællesindgange: Merkantil, Mad til mennesker og Produktion og udvikling. Læs mere
RAPPORTEvaluering af projektet Efterskoler - en indgang til det danske samfund2010 EVA har undersøgt, hvordan efterskoler arbejder med at rekruttere, modtage og fastholde elever med flygtninge, indvandrer og efterkommerbaggrund fra ikke-vestlige lande i et efterskoleophold. Læs mere
RAPPORTSprog- og vejledningsforløb for sosu-hjælper-elever i praktik 2010 Giver Københavns Kommunes sprog- og vejledningsforløb social- og sundhedshjælperelever de nødvendige kompetencer til at kunne fuldføre uddannelsen for de elever, der har behov for at få styrket deres dansksproglige kompetencer? Læs mere
RAPPORTIt på erhvervsuddannelserne2010 Hvordan bliver it anvendt i undervisningen på erhvervsuddannelserne? Og hvordan bliver det brugt som læringsredskab? Læs mere