MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
RAPPORTUdviklingsprojekter i læringskonsulenternes inklusionsteam 2014 2015 Hvilke erfaringer har kommunale deltagere og forskere gjort undervejs i processen i seks udviklings- og forskningsprojekter i Undervisningsministeriets inklusionsindsats i 2014? Læs mere
RAPPORTOptagelsesprøve til eud 2015 EVA har analyseret testresultater for prototyper på de kommende optagelsesprøver i dansk og matematik på erhvervsuddannelserne. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALETæt kobling mellem skole og praktik 2015 Få inspiration til, hvordan I som erhvervsskole kan skabe en god sammenhæng mellem skole og praktik i erhvervsuddannelserne. Læs mere
RAPPORTProfessionshøjskolernes arbejde med det strategiske kompetenceløft på erhvervsskoleområdet2015 EVA har undersøgt professionshøjskolernes tilgang til og arbejde med det strategiske kompetenceløft på erhvervsskoleområdet. Læs mere
VURDERINGGenvurdering af Graduate Certificate in International Business på Niels Brock2015 EVA har genvurderet, hvordan uddannelsen Graduate Certificate in International Business på Niels Brock kan danne grundlag for opholdstilladelse i Danmark til elever og studerende fra lande uden for EU. Læs mere
RAPPORTStudenterservicer2015 Hvilke udfordringer har studerende ift. at gennemføre en universitetsuddannelse? Og hvad gør universiteterne for at hjælpe de studerende, som oplever udfordringer? Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
RAPPORTEvaluering af udvalgte idrætsprojekter2015 EVA har undersøgt, om tre udvalgte idrætsprojekter under projekt Læring i bevægelse har haft betydning for læringsmiljøet hos de forskellige aldersgrupper, som projekterne rettede sig mod. Læs mere
RAPPORTForsøgsordningerne på fysioterapeutuddannelsen2015 Er de centrale læringsudbytter, som er fastsat for modul 1 og modul 7 i den nationale studieordning på fysioterapeutuddannelsen fortsat omfattet af bedømmelse i forsøgsordningen? Og hvordan vurderer institutionerne, de studerende, censorerne og de kliniske undervisningssteder fordele eller ulemper ved forsøgsordningen for uddannelsen på institutionen? Læs mere