ARTIKEL4 elementer i god vejledning i studieretningsprojektet Studieretningsprojektet står for døren, og I vil gerne give eleverne den bedste vejledning. Hvad skal der til? Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 1. delrapport 2017 Denne rapport præsenterer resultaterne af en baselinemåling for følgeforskningsprogrammet om gymnasiereformen. Baselinemålingen afdækker en række forhold med relevans for gymnasiereformens implementering og mål forud for reformens ikrafttrædelse i august 2017. Læs mere
POWER POINTPædagogisk ledelse - til gymnasiet2017 Få her viden om pædagogisk ledelse som powerpoint. Disse powerpoint er målrettet gymnasiet Læs mere
ArtikelGode råd til gymnasieledere om digital dannelse Lær af andre gymnasiers gode erfaringer, og byg et stærkt fundament for elevernes digitale dannelse hos jer. Læs mere
RAPPORTIt og digital dannelse i gymnasiet - en erfaringsopsamling2017 Hvordan kan man bruge it og digitale hjælpemidler til at løfte elevens læring i gymnasiet? Læs mere
RAPPORTDe unge i målgruppen for forberedende tilbud 2017 EVA har undersøgt de unges forløb fra folkeskolen via forberedende tilbud til ungdomsuddannelse. Vi beskriver de unge, der har brug for forberedende tilbud forud for ungdomsuddannelse. Læs mere
RAPPORTGymnasiernes arbejde med formativ feedback 2017 Hvilke pædagogiske og didaktiske erfaringer har lærere, ledere og elever på de gymnasiale uddannelser med formativ feedback? Og hvordan kan de organisatoriske rammer understøtte en formativ feedbackkultur på skolen? Læs mere
RAPPORTKortlægning af gymnasiernes anvendelse af it, digitale data og digitale læringsressourcer 2017 EVA har kortlagt gymnasiernes nuværende brug af it, data og digitale læringsressourcer og -systemer. Læs mere
RAPPORTFeedback som en integreret del af undervisningen – en vidensopsamling2017 Hvad der har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Og hvordan lærerne kan arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen? Det ser denne vidensopsamling ser på. Læs mere
ARTIKELSådan bliver feedback en del af undervisningen Feedback kan styrke elevernes udvikling og faglige udbytte, men ikke alle former for feedback er lige virkningsfulde i forhold til at understøtte elevernes læring. Det fremgår af en ny vidensopsamling fra EVA. Læs mere