RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
ForarbejdeModel for kvalitetsundersøgelsen2022 EVA har lavet en række forarbejder til ny kvalitetsundersøgelse i dagtilbud. Denne rapport skitserer forskellige muligheder for, hvordan kvalitetsundersøgelsen kan designes og indeholder oplæg til bl.a. indikatorer samt mulige dataindsamlingsmetoder. Læs mere
ForarbejdeOverordnede valg vedr. en kvalitetsundersøgelse2022 EVA har lavet en række forarbejder til kvalitetsundersøgelser dagtilbud. Denne rapport skitserer forskellige muligheder for, hvordan kvalitetsundersøgelsen kan designes. Dette sker med afsæt i de øvrige delleverancer fra forarbejdet. Læs mere
ProjektFAQ til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud 0-2-årige Vi ved i dag ikke meget om kvaliteten i de danske dagtilbud, og om eventuelle forskelle på kvaliteten af dagtilbud. Det er dét, vi med denne kvalitetsundersøgelse ønsker at lave om på. Jo mere vi ved om kvaliteten i dag, jo bedre er udgangspunktet for, at dagtilbuddene kan udvikles og blive endnu bedre i fremtiden. Læs mere
ForarbejdeErfaringer med at undersøge kvalitet nationalt2022 EVA har lavet en række forarbejder til ny kvalitetsundersøgelse i dagtilbud. Dette er et beskrivende notat, der giver overblik over relevante danske og norske erfaringer med at gennemføre nationale kvalitetsundersøgelser. Læs mere
ForarbejdeErfaringer med at undersøge kvalitet kommunalt2022 EVA har lavet en række forarbejder til kvalitetsundersøgelser dagtilbud. Dette er et beskrivende notat, der giver et overblik over eksisterende kvalitetsvurderingspraksis i kommunerne. Læs mere
ForarbejdeVidensbehov på lokalt niveau2022 EVA har lavet en række forarbejder til ny kvalitetsundersøgelse i dagtilbud. Dette er et todelt analysenotat baseret på en undersøgelse af, hvilken viden om kvalitet i dagtilbud der efterspørges på hhv. lokalt, kommunalt og nationalt niveau. Læs mere
EVA TEMA #25EVA TEMA om pædagogisk relationskompetence Børn tilbringer 8.000-10.000 timer sammen med pædagogisk personale i løbet af de år, de går i dagtilbud. De opbygger altså relationer, positive eller negative, uanset om man vil det eller ej. Relationsarbejde er en grundpille i den pædagogiske praksis – i rutinesituationer, i aktiviteter og i legen på legepladsen. Men hvordan kan I som pædagogisk personale arbejde for at styrke jeres relationskompetence i samspillet med det enkelte barn og børnegruppen? Det handler EVA TEMA om i denne udgave. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Pædagogisk relationskompetence2022 Relationsarbejde er en grundpille i den pædagogiske praksis – i rutinesituationer, i aktiviteter og i legen på legepladsen. Men relationskompetence er ikke medfødt. Det er en faglig kompetence, man skal øve. Det har dette EVA TEMA fokus på. Læs mere
InspirationshæfteOpfølgning på tilsyn2022 Hvordan kan man som kommune arbejde med opfølgning som led i det pædagogiske tilsyn? Det får du inspiration til i dette hæfte, som præsenterer erfaringer fra syv forskellige kommuner. Hæftet introducerer de regler om opfølgning på tilsyn, som er trådt i kraft i 2022. Læs mere