ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEElever har brug for hjælp til at navigere i det digitale gymnasium Undersøgelse fra EVA om digitale platforme i gymnasiet viser, at unge mangler kompetencer til at navigere digitalt og savner klarere rammesætning fra underviserne. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
ProjektDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv Hvordan ser den digitale udvikling ud fra elevernes perspektiv? Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere
ArtikelEVA’s kvalitetssaloner giver viden og netværk EVA’s kvalitetssaloner giver dagtilbudschefer og pædagogiske konsulenter opdateret forskning og viden om, hvad der skaber kvalitet i dagtilbud og mulighed for at diskutere, hvad det betyder i netop deres kommune. Læs mere
ProjektErhvervsuddannelse for voksne Se udgivelser og status over voksensporet på erhvervsuddannelserne efter reformen fra 2015. Få inspiration til, hvordan du som vejleder, lærer eller leder på en erhvervsskole kan lave et effektivt eftersyn af realkompetencevurderinger af jeres ansøgere til voksenuddannelse. Læs mere
GUIDEForskning og evidens2016 Her får du en 3-trins guide til at sortere og vurdere forskning om dagtilbud. Samtidig får du også præciseret nogle begreber, som kan bruges til at tale om forskning og evidens. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETGiver voksenstyring læring? 2016 Nogle gange vil man som pædagog have børnene til at løse en bestemt opgave eller gøre tingene på en bestemt måde. Men hvad betyder det for børnenes erfaringer og deres læring, at den voksne styrer aktiviteten i detaljer, og hvad kan pædagogen gøre, hvis børnenes engagement daler? Læs mere