INSPIRATIONSKATALOGInspirationskatalog - fra skole til skole2014 Få inspiration til, hvordan I som folkeskole kan udvikle skoledagen og undervisningen, så den bliver længere og mere varieret jf skolereformen. Læs mere
MAGASINUndervisning - for alle2014 Forskellige børn - lige muligheder? Hvordan kan vi i undervisningen møde alle elevers behov? Læs mere
NOTATOpfølgning på 'Det naturvidenskabelige fagområde før og efter reformen'2014 EVA har belyst udviklingen i studenternes fagniveauer, i optaget på de videregående naturvidenskabelige, sundhedsfaglige og tekniske uddannelser - og udviklingen i brugen af gymnasiale suppleringskurser på det naturvidenskabelige område. Læs mere
RAPPORTVeje til udvikling af praksis2014 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud og skoler kan arbejde systematisk med at udvikle praksis ved at anvende viden – primært fra læreres og pædagogers erfaringer i hverdagen, men også fra forskning, undersøgelser og faglitteratur. Læs mere
RAPPORTUndervisning i udskolingen: Linjer, toning og holddannelse2014 EVA har lavet en systematisk opsamling af to københavnske skolers erfaringer med at arbejde med motivation og undervisningsdifferentiering i udskolingen. Vi har stillet skarpt på skolernes intentioner, erfaringer, justeringer og udfordringer i forbindelse med arbejdet. Læs mere
RAPPORTEvaluering af mundtlig gruppeprøve i matematik - folkeskolens prøver2014 Hvordan er gruppeprøveformen blevet modtaget af landets beskikkede censorer i matematik på grundskoleniveau? Og hvordan er den blevet gennemført i praksis på tre forskellige skoler? Læs mere
RAPPORTMotiverende undervisning. Tæt på god undervisningspraksis på mellemtrinnet2014 Hvordan ser god og motiverende undervisning på folkeskolens mellemtrin ud? Læs mere
RAPPORTSprogvurdering af alle skolestartere2014 Hvordan arbejder skoler med sprogvurderinger i børnehaveklassen? Hvilke materialer bruger skolerne, når børnenes sprog skal vurderes? Giver materialerne et retvisende billede af børnenes sprog? Og hvordan kan vurderingsresultaterne omsættes til konkret pædagogisk praksis? Læs mere
RAPPORTEt bevidst blik på alle elevers læring2014 Hvordan kan folkeskolen arbejde systematisk med at bruge data om elevernes faglige progression og udbytte af undervisningen? Læs mere
RAPPORTEvaluering af almen studieforberedelse2014 Er intentionerne bag forløbet 'almen studieforberedelse' - AT - på det almene gymnasie (stx) realiseret? Læs mere