HÆFTEKvalitetsarbejde på erhvervsskoler - Erfaringer og perspektiver2006 hæftet giver inspiration til erhvervsskolerne i deres fortsatte kvalitetsarbejde. Læs mere
RAPPORTFokus på sprog - daginstitutioners indsatser for treårige2010 Hvordan tilrettelægger og gennemfører daginstitutioner de opfølgende sprogindsatser for treårige? Og hvordan virker indsatserne? Læs mere
REVIEWInput, Process, and Learning in primary and lower secondary schools2010 Hvilke faktorer har afgørende betydning for elevers læring i grundskolen i de nordiske lande? Læs mere
ArtikelKommunikation er også pædagogik Hvilke værdier kommunikerer vi til børnene – og på hvilken måde? De to forhold er værd at holde øje med hvis vi gerne vil skabe en ligeværdig relation mellem barn og pædagog, mener den svenske forsker Anette Emilson. Læs mere
ArtikelPædagoger bruger fortællinger til at evaluere om børn lærer noget Læringshistorier er en metode til at evaluere børns læring og udvikling som mange dagtilbud lader sig inspirere af. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALESe med forældres øjne - Introduktion2010 Få inspiration til, hvordan du som pædagogisk personal kan få forældrenes perspektiv på udvikling af kvalitet i dagtilbud. Læs mere
RAPPORTEvaluering af ungdomsskolens heltidsundervisning2010 EVA har undersøgt, hvordan ungdomsskolens heltidsundervisning motiverer de unge til at gennemføre folkeskolens afgangsprøve og medvirker til at fastholde dem i uddannelsessystemet. Læs mere
RAPPORTAlmen studieforberedelse og studieområdet - Grundforløbet 20052006 Denne rapport handler om almen studieforberedelse og studieområdet i grundforløbet; et forløb der udgør det første halve år i de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RAPPORTPraktik i professionsbacheloruddannelser2006 EVA har undersøgt de udfordringer, der er forbundet med forberedelse, afholdelse og opfølgning på praktik i professionsbacheloruddannelser. Læs mere
RAPPORTForstudie til evaluering af AKT-indsatser i folkeskolen2010 EVA har udarbejdet et forstudie til en landsdækkende evaluering af AKT - Adfærd, Kontakt og Trivsel - i folkeskolen. Læs mere