RAPPORTForsøg med ord- og regneværksteder 20092009 EVA har evalueret et forsøg med ord- og regne-værksteder for kortuddannede voksne på erhvervsrettede uddannelsesinstitutioner. Læs mere
RAPPORTAlmen studieforberedelse på stx og studieområdet på hhx og htx: Det første gennemløb 2005-20082009 EVA har over tre år fulgt en række team på syv skoler i deres arbejde med at implementere almen studieforberedelse og studieområdet. Læs mere
NOTATEmnemæssige overlap mellem moduler i udvalgte diplomuddannelser2009 EVA har kortlagt, om der er overlap mellem moduler i udvalgte diplomuddannelser. Læs mere
NOTATErhvervsskolernes beskrivelse af deres systematiske kvalitetsarbejde2009 EVA har udarbejdet et notat med råd og forslag til erhvervsskolernes arbejde med at beskrive deres kvalitetsarbejde Læs mere
RAPPORTJoint Master's programmes - joint evaluations2009 EVA har undersøgt, hvilken praksis der er for kvalitetssikring af videregående uddannelse i de nordiske lande og disses lovgivning om joint master's programmes Læs mere
RAPPORTKomparativt studium af de nordiske læreruddannelser 2009 EVA har i samarbejde med Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, DPU, udarbejdet et komparativt studium af de nordiske læreruddannelser. Læs mere
EVA undersøgerProjektet Lige muligheder for alle Find vores udgivelser om projektet "Lige muligheder for alle" har bidraget til at opkvalificere lærere på voksenuddannelsesinstitutionerne i forhold til at hjælpe tosprogede og unge fra uddannelsesfremmede miljøer. Læs mere
RAPPORTEvaluering af projekt Lige muligheder for alle2009 EVA har undersøgt, om projektet ”Lige muligheder for alle” har nået sit mål om at udvikle metoder og redskaber, der kan hjælpe tosprogede og unge fra uddannelsesfremmede miljøer. Læs mere
RAPPORTKompetencevurderinger på erhvervsuddannelserne2009 Hvordan gennemfører og bruger erhvervsuddannelserne realkompetencevurderinger? Læs mere
EVA undersøgerVidencentre på professionshøjskoler og erhvervsakademier Find vores udgivelser om, hvorvidt de 21 videncentre på professionshøjskoler og erhvervsakademier lever op til de mål, der blev formuleret i forbindelse med deres etablering i 2004-06, og få inspiration til, hvordan videncentre kan organiseres og forankres i organisationen. Læs mere