RAPPORTSkolepraktik i erhvervsuddannelserne2011 EVA har undersøgt, hvordan erhvervsskolerne arbejder med at skabe gode skolepraktikforløb for eleverne. Læs mere
RAPPORTTilbud til stærke elever på erhvervsuddannelserne: Status og erfaringer2011 Hvad kendetegner de såkaldt stærke elever på erhvervsuddannelserne? og hvilke tilbud er der til dem? Læs mere
RAPPORTGrundforløbsprøven på EUD2011 EVA har undersøgt, hvordan grundforløbsprøven på erhvervsuddannelserne tilrettelægges og gennemføres på tre fællesindgange: Merkantil, Mad til mennesker og Produktion og udvikling. Læs mere
RAPPORTSprog- og vejledningsforløb for sosu-hjælper-elever i praktik 2010 Giver Københavns Kommunes sprog- og vejledningsforløb social- og sundhedshjælperelever de nødvendige kompetencer til at kunne fuldføre uddannelsen for de elever, der har behov for at få styrket deres dansksproglige kompetencer? Læs mere
RAPPORTIt på erhvervsuddannelserne2010 Hvordan bliver it anvendt i undervisningen på erhvervsuddannelserne? Og hvordan bliver det brugt som læringsredskab? Læs mere
RAPPORTAspIT - en særlig it-uddannelse for unge med Aspergers syndrom2010 EVA har undersøgt, om AspIT-uddannelsen er hensigtsmæssigt organiseret, om implementeringen er forløbet planmæssigt, og om resultaterne stemmer overens med uddannelsens erklærede målsætninger. Læs mere
HÅNDBOGFod på frafaldet2010 Sådan kan erhvervsskoler arbejde med indsatsteori som metode til at udvælge, udvikle og evaluere indsatser, der kan nedbringe frafaldet af elever. Læs mere
RAPPORT AspIT - Projekthåndtering og de foreløbige resultater i AspIt-projektets andet år2007 EVA har undersøgt projekthåndtering og foreløbige resultater i udviklingsprojektet AspIT, der skal munde ud i en egentlig it-uddannelse for unge med Aspergers Syndrom. Læs mere