ProjektFaglig synergi i eux-forløb Her kan du få inspiration til, hvordan I som skole med eux-forløb kan forbedre rammerne for arbejdet med at styrke den faglige synergi på tværs af fagene i eux-forløb. Læs mere
RapportElevernes syn på 10. klasse2020 Rapporten indeholder resultaterne af en undersøgelse af elevernes syn på 10. klasse. Mange elever oplever, at de løfter sig fagligt i løbet af 10. klasse, at de får større faglig selvtillid og udvikler sig personligt og socialt. Læs mere
RapportSynet på optagelsesprocessen til de gymnasiale uddannelser blandt unge fra 10. klasse2020 Denne rapport undersøger optagelsesprocessen som følge af de nye adgangskrav til de gymnasiale uddannelser, der blev indført i foråret 2019. Læs mere
InspirationskatalogRammer for at styrke faglig synergi i eux-forløb2020 Dette katalog præsenterer inspiration til, hvordan skoler med eux-forløb kan forbedre rammerne for arbejdet med at styrke den faglige synergi på tværs af fag i eux-forløb. Kataloget giver inspiration til at organisere, tilrettelægge og gennemføre eux-forløb. Læs mere
infografikDerfor vælger de unge 10. klasse - og det vil de bagefter2018 Få et indblik i, hvorfor de unge vælger 10. klasse, og hvad de ser på deres uddannelsesvalg bagefter. Læs mere
NotatElever mangler opfølgning på uddannelsesparathedsvurderingen2018 Notatet beskriver, hvordan 9. klasses-eleverne oplever processen omkring uddannelsesparathedsvurderingen. Læs mere
RapportFleksibilitet i ungdomsuddannelsessystemet2018 Rapporten beskriver, i hvilken grad unge og deres forældre oplever ungdomsuddannelsessystemet som fleksibelt eller ej, og den afdækker, om det syn, der er på de forskellige ungdomsuddannelser, er retvisende. Læs mere
TEMA7-trins skalaen Find EVA's kortlægning og analyser af 7-trins karakterskalaen. EVA har bl.a. undersøgt udviklingen i karaktergivningen siden karakterskalaens implementering. Karaktergivningen i både grundskole, gymnasiale uddannelser og videregående uddannelser er i fokus. Læs mere
notatUdsatte drenge på vej mod ungdomsuddannelse. Erfaringer fra projekt Boys on Track2018 Boys on Track er en social indsats, som Morsø Ungdomsskole står bag, og som har til formål at hjælpe socialt udsatte drenge over i en mere positiv udvikling gennem målrettede fritidsaktiviteter. Notatet samler op på, om indsatsen har virket efter hensigten. Læs mere
RapportSøgning, udbud og elevgrundlag på ungdomsuddannelserne2018 EVA-rapporten undersøger, hvordan tilstrømningen af elever til de forskellige uddannelser har udviklet sig fra 2009-2017, samt hvordan udbuddet af ungdomsuddannelser har udviklet sig i perioden. Læs mere