TemaOvergange fra dagtilbud til skole En god skolestart handler om at skabe sammenhæng i overgangen fra dagtilbud til sfo og skole. Find inspiration og ny viden om, hvad der giver en god overgang. Læs mere
TEMAFælles pædagogisk grundlag Det pædagogiske grundlag bygger på den danske dagtilbudstradition. Grundlaget består af en række fælles og centrale elementer, der skal kendetegne arbejdet med børns trivsel, læring, udvikling og dannelse i alle dagtilbud i Danmark. Her har vi samlet viden og inspiration, der kan være relevant i jeres arbejde med det fælles pædagogiske grundlag. Læs mere
LæreplanstemaDe seks læreplanstemaer Her finder du alle seks temaer om læreplaner. Læs om 'Social udvikling', 'Alsidig personlig udvikling', 'Natur, udeliv og science', 'Kultur, æstetik og fællesskab', 'Kommunikation og sprog' og 'Krop, sanser og bevægelse'. Læs mere
SkabelonRedskaber og skabeloner til styrket pædagogiske læreplaner Her finder du en skrivbar skabelon, som I kan skrive jeres egen pædagogiske læreplan ind i. Du finder også redskaber til selvevaluering og til forankringsprocessen. Læs mere
Styrket pædagogisk læreplanBørns leg Leg er et af ni elementer i det fælles pædagogiske grundlag i den styrkede pædagogiske læreplan. Her får du som leder, pædagogisk personale eller konsulent inspiration til at sikre, at alle børn kan engagere sig i og få erfaringer med leg. Læs mere
EVA UNDERSØGERViden om overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse Få indblik i, hvordan vejledere, lærere og ledelser i grundskolen og i ungdomsuddannelserne kan understøtte elevernes overgange fra udskolingen til ungdomsuddannelserne. Læs mere
ProjektUnges vej mod ungdomsuddannelse Få indsigt i, hvad der har betydning for unges valgproces og overgang til ungdomsuddannelse med EVA’s undersøgelser af en stor gruppe unge i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse. Læs mere
EVA undersøgerKorte praktikaftaler på erhvervsuddannelserne Find vores udgivelser om, hvordan de korte praktikaftaler påvirker kvaliteten af erhvervsuddannelserne. Læs mere
EVA undersøgerEffekten af 10. klasse EVA ser på, om de kommunale 10.-klassetilbud, der er placeret i tilknytning til en folkeskole, gør unge i stand til at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Vi måler effekten af det kommunale 10.-klassetilbud set i forhold til elever, der afslutter grundskolen efter 9. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere