InspirationsmaterialeBørnemosaikker: Arbejd systematisk med børneperspektiver2020 Inspirationsmaterialet tilbyder en konkret og systematisk tilgang til at arbejde med børnenes perspektiver i jeres hverdag. Læs mere
NotatStudievalgsmønstrene på erhvervsakademiuddannelserne2020 Notatet bidrager med viden om studievalgsmønstre på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
NotatGeografiske bevægelser for studerende på erhvervsakademiuddannelser2020 Notatet bidrager til vidensgrundlaget om de geografiske bevægelser for studerende på erhvervsakademiuddannelserne mht. studiestart på erhvervsakademiuddannelserne og fastholdelse efter endt uddannelse. Læs mere
NotatHvorfor takker kommende studerende nej til en studieplads? 2020 I 2018 takkede 10 % af de 64.937 personer, der blev tilbudt en studieplads, nej. Notatet forklarer, hvad der ligger til grund for, at ansøgerne afslår studiepladserne - fx at de satser på at komme ind på en anden uddannelse, at de hellere vil arbejde osv. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETFortæl en historie2013 Læringshistorie, praksisfortælling, metafortælling – der er forskellige måder at arbejde med at få hverdagens situationer frem i lyset på. Bakspejlet har samlet et udpluk af erfaringer med at arbejde med fortællinger. Læs mere
RAPPORTStrategier for viden. Første delrapport om videngrundlag og videnomsætning2012 EVA har undersøgt begreberne erhvervs- og professionsbasering og udviklingsbasering. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETBlebørn kan også være venner 2008 Venskaber er en vigtig del af livet. Det er så vigtigt, at det kan få konsekvenser for børnenes udvikling, hvis de ikke kommer til at indgå i en venskabsrelation. Den norske børneforsker Anne Greve opfordrer til, at børns venskaber og relationer anerkendes og støttes – også hos de helt små. Læs mere