PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere
ProjektDen faglige udvikling i gymnasiet 1967–2017 Hvordan har det faglige niveau udviklet sig i fagene dansk, matematik, engelsk og fysik i gymnasiet fra 1967-2017? Det belyser denne undersøgelse, som EVA har lavet for Undervisningsministeriet. Læs mere
temaTrivsel i gymnasiet Mange elever oplever svære perioder i gymnasiet, og elever, der ikke trives, har svært ved at rykke sig fagligt. Det er en helt central opgave for gymnasierne at skabe læringsmiljøer og lærer-elevrelationer, der fremmer elevernes faglige og sociale trivsel. Læs mere
ProjektForsøg med karakterfri 1. g-klasser Hvordan oplever unge elever en karakterfri hverdag i gymnasiet, hvor der i stedet anvendes systematisk feedback til en faglig evaluering? Det undersøger EVA i et 2-årigt forsøg med en række 1. g-klasser. Læs mere
EVA undersøgerFagevalueringer inden for gymnasiale uddannelser 2007 Find vores udgivelser med fagevalueringer af fire fag på de gymnasiale uddannelser i 2007 - to år efter gymnasiereformen. Læs mere