RapportKøn og uddannelsesvalg i 9. klasse2019 I denne rapport stiller EVA skarpt på køn og de forskelle i uddannelsesvalg og overvejelser om uddannelsesvalg, som viser sig, når piger og drenge sammenlignes. Læs mere
RapportUddannelsesvalg i 9. klasse2019 Når unge i 9. klasse skal vælge ungdomsuddannelse eller 10. klasse, har overvejelser over fremtidsmuligheder og identitet stor betydning. Det viser en ny undersøgelse, hvori Danmarks Evalueringsinstitut har undersøgt de unges valg af ungdomsuddannelse eller 10. klasse fra de unges eget perspektiv. Læs mere
Plakat7 veje til bedre digitale læringsforløb2019 Her får I syv konkrete bud på tiltag, der kan være med til at forbedre jeres digitale læringsforløb på voksen- og efteruddannelser. Lige til at printe og hænge op til inspiration. Læs mere
ProjektErfaringer med digitalisering af VEU Hvordan er erfaringerne med at tilrettelægge voksen- og efteruddannelse (VEU) som e-læring og blended learning? Hvor udbredt er brugen af digitale læringsplatforme, og hvordan vurderer institutionerne behovet for at afdække deres digitale parathed? Læs mere
infografikSådan ser de unge på erhvervsuddannelser og gymnasiet efter 9. klasse2019 Få et faktuelt overblik, hvilke bevæggrunde de unge har til at vælge ungdomsuddannelse efter 9. klasse. Læs mere
NotatAlmene digitale kompetencer i erhvervsuddannelserne2019 Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Læs mere
ProjektUndersøgelse fra 2020 af kvaliteten i kommunale dagtilbud Tre ud af fire børn i alderen 3-5 år bruger de fleste af deres vågne timer i en kommunal børnehave. Det gør børnehaverne til en vigtig arena i forhold til at sikre, at alle børn i Danmark trives og udvikler sig. EVA har undersøgt kvaliteten i kommunale børnehaver i Danmark. Her kan du læse mere om resultaterne af undersøgelsen. Læs mere
ForskningskortlægningLeg og læring i skandinavisk dagtilbudsforskning2017 Hvad kendetegner den skandinaviske dagtilbudsforskning i leg og læring? Her kan du læse om de temaer der er særligt fremtrædende i den skandinaviske forskning om leg og læring. Læs mere
EVA TEMALeg for børn Leg er en vigtig del af børns udvikling. Men hvordan og hvornår leger børn bedst, og hvilke situationer er det særlig vigtigt for pædagoger og daginstitutioner at have fokus på? Her kan du læse mere om børns leg og læring. Læs mere
EVA undersøgerResultaterne af skolepraktik Find vores udgivelser om, hvordan elever med skolepraktik faktisk klarer sig på arbejdsmarkedet i forhold til de elever, som har gennemført hele deres uddannelse i ordinær praktik i forbindelse med deres erhvervsuddannelse. Læs mere