DEBAT Uddan de unge digitalt Ikke alene kræver fremtidens arbejdsmarked flere faglærte. Det kræver i høj grad også faglærte, der er uddannet til at begå sig på et stadig mere digitaliseret arbejdsmarked og samfund. Læs mere
DEBATTre ting kan få de unge til at vælge en erhvervsuddannelse Det er hverken dårligt ry eller manglende praktikpladser, der får unge til at fravælge erhvervsuddannelse. Når elever i 9. og 10. klasse ikke engang overvejer muligheden, skyldes det helt andre faktorer. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEErhvervsuddannelser kan styrkes, hvis undervisere samarbejder mere om undervisningen Der ligger stadig et stort uudnyttet potentiale i, at underviserne på erhvervsskoler samarbejder om at gennemføre undervisning i fællesskab og om at evaluere undervisningen – og dermed bliver bedre undervisere. Læs mere
EVA undersøgerNiveaudelt undervisning i grundfag efter EUD-reformen Find vores udgivelser om, hvordan I på erhvervsskoler tilrettelægger niveauopdelt undervisning i grundfagene, og få inspiration til, hvordan I kan styrke den niveaudelte undervisning og derved udfordre alle elever bedst muligt. Læs mere
RAPPORTUndervisning på forskellige niveauer2016 Erhvervsskoler skal udbyde fag på flere niveauer for at kunne udfordre alle eleverne bedst muligt. EVA har undersøgt et forsøgsprogram på ti erhvervsskoler, der underviser på forskellige niveauer i grundfagene. Læs mere
MAGASINMagasinet VOX - viden til handling på EUD2016 "Få 99 gode råd og værktøjer, der rykker dine elever". I magasinet VOX giver EVA inspiration til god undervisning på erhvervsskolerne. Læs mere
EVA undersøgerTeamsamarbejde blandt undervisere på erhvervsuddannelserne Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som lærer og leder kan styrke teamsamarbejdet på erhvervsuddannelserne Læs mere
PLAKAT5 elementer til et godt teamsamarbejde om undervisningen på erhvervsuddannelser2016 Sådan kan lærere på erhvervsuddannelser skabe det gode teamsamarbejde om undervisningen. Læs mere
RAPPORTTeamsamarbejde på erhvervsuddannelserne2016 Hvordan samarbejder lærerteams om undervisningen og om elevernes læring på erhvervsuddannelserne? Hvad skal der til for, at underviserne får et fagligt udbytte af teamsamarbejdet med betydning for kvaliteten af undervisningen? Og hvordan kan skolerne understøtte teamsamarbejdet? Læs mere
INSPIRATIONSKATALOGEt erhvervsrettet ungdomsuddannelsesmiljø - en trin for trin guide2016 Få en trin-for-trin-guide til, hvordan du som lærer eller leder på en erhvervsskole kan udvikle et erhvervsrettet ungdomsuddannelsesmiljø på skolen. Læs mere