RAPPORTEvaluering af studieområdet på hhx 2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på hhx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på htx2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på htx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTKlædt på til at træffe valg 2016 Hvad gør gymnasierne for at styrke deres elevers overgang til videregående uddannelse? Læs mere
NOTATBrug af specifikke fag i optagesystemet til universiteterne2016 Hvilken betydning har karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet? Læs mere
RAPPORTMåler gymnasiekarakterer det samme eller forskellige kompetencer?2016 Måler gymnasiekarakterer i forskellige fag rent faktisk forskellige kompetencer eller snarere en generel studiekompetence? Læs mere
EVA undersøgerEt erhvervsrettet ungdomsuddannelsesmiljø Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som leder eller lærer på en erhvervsskole kan udvikle et erhvervsrettet ungdomsuddannelsesmiljø på din skole. Læs mere
TemaKaraktergivning i gymnasiet Find vores udgivelser om karaktergivning på gymnasiet, hvordan det karakterfri gymnasium fungerer, og hvilke udfordringer der er ved 7-trins-skalaen. Bliv klogere på, hvordan karakterer påvirker elevers tilgang til læring. Læs mere
NOTATÅrskarakterer og prøvekarakterer i det almene gymnasium2016 Er der forskelle på elevernes karakterer i A-niveaufag på alment gymnasium, når man sammenligner deres årskarakterer med deres prøvekarakterer? Læs mere
RAPPORTKaraktergivning i gymnasiet2016 Hvordan bliver de interne karakterer givet på gymnasierne? Og hvilken betydning de har for elevers tilgang til læring? Læs mere
EVA undersøgerStudenter uden uddannelse efter gymnasiet Find vores udgivelser om de studenter, der ikke får en erhvervskompetencegivende uddannelse efter gymnasiet, og få indsigt i, hvordan du som studievejleder, beslutningstager eller praktiker på gymnasiale og videregående uddannelser kan forstå og evt. motivere de såkaldt ufaglærte studenter til at tage uddannelse i fremtiden. Læs mere