RedskabTegn på læring II2018 Tegn på læring II hjælper pædagogiske ledere og medarbejdere i arbejdet med at udvikle en evaluerende pædagogisk praksis, der styrker læringsmiljøet og kommer børnegrupperne til gavn. Læs mere
RapportBrug af data på erhvervsuddannelserne2018 Rapporten afdækker, hvordan erhvervsskolerne inddrager data i den løbende kvalitetsudvikling. Den giver pædagogiske ledere og kvalitetsmedarbejdere indblik i, hvad der skal til for at styrke de pædagogiske drøftelser baseret på data. Læs mere
Power PointSådan kan ungdomsuddannelserne sikre en god overgang2018 Her kan du få viden om, hvordan ungdomsuddannelserne kan være med til at sikre en lettere og mere vellykket overgang mellem grundskole og ungdomsuddannelse. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RapportKompetenceudvikling i praksis2018 Rapporten, der er udarbejdet af Danmarks Evalueringsinstitut, evaluerer projektet Kompetenceudvikling i praksis, som er et samarbejde mellem Guldborgsund og Lolland Kommune, finansieret af A.P. Møller Fonden. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Evaluerende pædagogisk praksis2018 Få inspiration til, hvordan man som dagtilbud kan få en stærk evalueringskultur, der styrker det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
Plakat5 gode råd til bedre digitale dagtilbud2018 Den pædagogiske faglighed kan få nye facetter ved at bruge digitale teknologier i hverdagen. Få fem gode råd til bedre digitale dagtilbud. Læs mere
infografikDerfor vælger de unge 10. klasse - og det vil de bagefter2018 Få et indblik i, hvorfor de unge vælger 10. klasse, og hvad de ser på deres uddannelsesvalg bagefter. Læs mere
NotatHver tredje virksomhed synes, at det er svært at tale med medarbejdere om kompetenceløft af deres basale færdigheder2018 Tidligere undersøgelser viser, at virksomhedernes opbakning har stor betydning for især ufaglærtes lyst til at opkvalificere sig. Men hvor let er det egentlig for virksomhederne at tage hånd om medarbejdere, der har behov for at blive bedre til at læse og skrive? Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere