EVA undersøgerIt og digital dannelse i gymnasierne Hvordan kan ledere og lærere på gymnasierne gribe arbejdet med it og digital læremidler an? Læs mere
RAPPORTIt og digital dannelse i gymnasiet - en erfaringsopsamling2017 Hvordan kan man bruge it og digitale hjælpemidler til at løfte elevens læring i gymnasiet? Læs mere
TemaFra ufaglært til faglært En af tidens helt store brændende platforme er spørgsmålet om, hvordan vi får opkvalificeret arbejdsstyrken og blandt andet gjort flere ufaglærte til faglærte. Det har vi samlet ny viden om. Læs mere
ProjektBasale færdigheder hos voksne Mange danskere har problemer med basale færdigheder som fx læse, skrive, regne eller bruge it. Her er samlet viden om og bud på, hvad der kan ændre billedet. Læs mere
TEMAEvalueringskultur i dagtilbud Få viden om og inspiration til, hvordan du som pædagogisk leder og medarbejder kan arbejde med en evaluerende pædagogisk praksis i dagtilbud. Læs mere
temaFeedback i gymnasiet Hvad har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Hvordan kan lærere arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen. Få viden og gode råd her. Læs mere
TEMAStyrket pædagogisk læreplan Den styrkede pædagogiske læreplan skal give en fælles forståelse af det pædagogiske værdigrundlag i dagtilbud og en fælles retning for det pædagogiske arbejde. Få inspiration til at arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan i dagtilbud. Læs mere
RAPPORTFeedback som en integreret del af undervisningen – en vidensopsamling2017 Hvad der har betydning for, om feedback og evaluering styrker elevernes læring? Og hvordan lærerne kan arbejde med feedback som en integreret del af undervisningen? Det ser denne vidensopsamling ser på. Læs mere
PLAKAT4 elementer i god feedback2017 Hvad er god feedback? På tværs af seks deltagende skoler fremhæver lærere, elever og ledere fire feedbackelementer, der er særligt virkningsfulde i at understøtte gymnasieelevernes læring bedst muligt. Læs mere
ProjektPædagoguddannelsen fra 2014 Find vores fire analyser + en sammenfatning om studerendes og underviseres vurdering af pædagoguddannelsen, studenterpopulationens udvikling og de studerendes motivation samt karakterers betydning for frafald på uddannelsen. Læs mere