ARTIKELForsker: Gode overgange handler om kontinuitet i læring Få den internationale ekspert i overgange Robert Perrys råd til gode overgange mellem børnehave, sfo og skole. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
ProjektFVU og de læsesvage voksne Find vores udgivelser om, hvorvidt læsekurset FVU læsning rammer målskiven for de voksne, der har svært ved at læse. Læs mere
RAPPORTFVU og de svage læsere i Danmark2016 EVA har undersøgt, om læsekurset FVU læsning trin 1 forbedrer læsekompetencerne hos den store målgruppe af voksne, der har svært ved at læse simple tekster. Læs mere
RAPPORTLinjer og hold i udskolingen2016 Hvordan organiserer folkeskoler undervisningen for de ældste elever i udskolingen i linjer eller med holddannelser? Læs mere
ARTIKELLæsekurser rammer skævt og bruges for lidt Læsekurserne til de svage læsere i Danmark bliver brugt alt for lidt og af de ’forkerte’, viser EVA’s undersøgelse af forberedende voksenundervisning. Læs mere