RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
ArtikelHvis eleverne skal have bedre feedback, har lærerne brug for kollegial sparring Lærerne på erhvervsuddannelserne vil gerne være bedre til at give eleverne feedback. De efterspørger en mere nærværende ledelse og mere kollegial sparring. Læs mere
Guide4 veje til bedre eksamensoplevelser Halvdelen af de studerende ser positivt på eksamen. Særligt fire forhold ser ud til at hænge sammen med den gode eksamensoplevelse. Læs mere
ProjektDet første år på læreruddannelsen Læreruddannelsen er en af Danmarks største uddannelser med et årligt optag på ca. 3500 studerende. EVA har undersøgt, hvordan disse studerende oplever det første år på uddannelsen, særligt med fokus motivation, læringsudbytte og frafald. Læs mere
DEBATGod undervisning fortjener højere status på universiteterne I andre nordiske lande har man ændret i incitamenterne for at sikre, at de universitetsansatte tager undervisningsopgaven mere alvorligt. Det bør Danmark lade sig inspirere af. Læs mere
ArtikelSocialt liv på uddannelser giver flere fuldtidsstuderende Gode sociale relationer har afgørende betydning for, hvor mange timer de studerende bruger på undervisning og forberedelse. Det viser en ny undersøgelse fra EVA. Få her tips til, hvordan I kan styrke det sociale liv på uddannelserne for førsteårsstuderende. Læs mere
NotatVeje til at fremme studieintensitet på de videregående uddannelser2018 På baggrund af surveydata og registerdata, præsenterer dette notat empirisk velfunderede bud på, hvilke værktøjer uddannelsesinstitutionerne kan bruge til at fremme de studerendes studieintensitet. Læs mere
PressemeddelelseHøje forventninger får studerende til at lægge sig i selen Hvis uddannelsesinstitutionen har høje forventninger til, hvor meget tid de studerende bruger på at studere, så bruger de studerende også mere tid på studierne. Det viser en ny undersøgelse, som Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har gennemført. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEStuderende med størst behov deltager mindst i undervisning i studieteknik Halvdelen af nye studerende deltager ikke i undervisning i studieteknik, og dem med størst behov deltager mindst. Det viser en ny analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Læs mere
NotatStuderende med størst behov deltager mindst i undervisning i studieteknik2018 Denne minianalyse ser nærmere på de studerendes deltagelse i undervisning i studieteknik i løbet af den første tid på studiet. Læs mere