ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere
ProjektDet første år på læreruddannelsen Læreruddannelsen er en af Danmarks største uddannelser med et årligt optag på ca. 3500 studerende. EVA har undersøgt, hvordan disse studerende oplever det første år på uddannelsen, særligt med fokus motivation, læringsudbytte og frafald. Læs mere
ProjektGymnasiale karakterers betydning for frafald Find EVA's udgivelser om sammenhængen mellem studerendes gymnasiale karakterer og frafald på henholdsvis universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Læs mere
ProjektKarakterer i specifikke fag som optagelseskriterie Find viden om hvilken betydning karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet Læs mere
ProjektAlmene digitale kompetencer i EUD Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Det har EVA undersøgt i denne behovsanalyse. Læs mere