Gå til hovedindhold
Hjem
EVA

Main navigation

  • Dagtilbud for børn
  • Grundskole
  • Ungdomsuddannelse
  • Videregående uddannelse
  • Voksen- og efteruddannelse
  • EVA tilbyder

Søg

Filtrér:

  • (-) Videregående uddannelse
  • Ungdomsuddannelse
    • (-) Erhvervsuddannelse
    • Gymnasieuddannelse
  • (-) Feedback
  • (-) Karaktergivning i gymnasiet
  • COVID-19
  • Digitalisering
  • EUD
  • EUX
  • Frafald
  • Fra ufaglært til faglært
  • It i undervisningen
  • Optagesystemet
  • Pædagoguddannelsen
  • Studieintensitet
  • (-) Artikel
  • Udgivelse
  • (-) 2020
  • (-) 2019
  • 2018
To studerende sidder i klasselokale og kigger på computerskærm
Debat

En ny skala løser ikke alle karaktersystemets udfordringer

Nye trinbeskrivelser med mindre fejlfokus, vil ikke afvikle udfordringerne med unges præstationspres. Der er brug for diskussioner om, hvornår karakterer fremmer læring og motivation, og hvornår de spænder ben herfor. Læs områdechef, Camilla Thorgaards indlæg i debatten om 7-trinsskalaen.
Læs mere
Undervisere giver hinanden kollegial feedback
Artikel

Hvis eleverne skal have bedre feedback, har lærerne brug for kollegial sparring

Lærerne på erhvervsuddannelserne vil gerne være bedre til at give eleverne feedback. De efterspørger en mere nærværende ledelse og mere kollegial sparring.
Læs mere

Footer

  • Om EVA
    • Job hos EVA
    • Privatlivspolitik
    • Tilgængelighedserklæring
    • In English
  • EVA tilbyder
    • Bliv knivskarp til at evaluere
    • Evaluering & analyse
    • Praksisudvikling
    • Rådgivning & sparring
  • Kontakt os
    • Medarbejderoversigt
    • Presserum
    • EVA's whistleblowerordning
Udgivelser
Opfølgning på tilsyn
Ni eksempler på grøn…
Evaluering af AMU-udbydernes…

Tilmeld Evas nyhedsbrev

Få EVA's nyheder i din mailboks.

Tilmeld
TIDEMANDSVEJ 1 | 4300 HOLBÆK | TLF. 35 55 01 01 | EVA@EVA.DK | EAN 5798000026100 | CVR 11869513

Footer social media

  • Email
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn