PROJEKTVeje til uddannelseskvalitet Dette projekt undersøger, hvordan man ude på de videregående uddannelser kan arbejde med de seks indikatorer for et godt læringsmiljø, som er repræsenteret i Læringsbarometer. Læs mere
KATALOGInspiration til uddannelsers arbejde med Læringsbarometer2021 Dette katalog dykker ned i Læringsbarometer – UFM’s store spørgeskemaundersøgelse, der måler uddannelseskvalitet på de videregående uddannelser. Få inspiration og hjælp til, hvordan I kan arbejde med de indikatorer for et godt læringsmiljø, som er i læringsbarometer. Læs mere
SLIDES PowerPoint-præsentation fra EVA's webinar om peerfeedback 2021 Hent EVA's slides fra vores webinar om peerfeedback, der blev afhold den 18. juni. Læs mere
NOTATStuderendes oplevelse af feedback på videregående uddannelser2021 Denne minianalyse ser nærmere på, hvordan studerende oplever feedback på videregående uddannelser. De studerende er bl.a. Læs mere
PROJEKTPeerfeedback på videregående uddannelser Peerfeedback, hvor studerende giver feedback til hinanden, er en effektiv metode til at styrke de studerendes læringsudbytte og samtidig få mere feedback ind i undervisningen på. Læs mere
VIDENSNOTATViden om peerfeedback på videregående uddannelser2021 Hvordan får studerende det bedste udbytte af peerfeedback? Hvilken form skal peerfeedbacken fx have? Og Hvilken interaktion skal der være imellem de studerende? Dette vidensnotat gennemgår 10 centrale spørgsmål om peerfeedback på baggrund af internationale forskningsopsamlinger. Læs mere
RedskabSpørgeskema til måling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser2021 Vil I blive klogere på kvaliteten af jeres uddannelse? Danmarks Evalueringsinstitut har udviklet og valideret et spørgeskema, der måler de studerendes oplevelse af syv centrale aspekter af undervisning. Læs mere
UndervisningskvalitetValideret måling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser Vil I have overblik over kvaliteten af undervisningen på hele jeres uddannelse? EVA har udviklet et valideret spørgeskema på baggrund af en undersøgelse af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
NotatHvorfor takker kommende studerende nej til en studieplads? 2020 I 2018 takkede 10 % af de 64.937 personer, der blev tilbudt en studieplads, nej. Notatet forklarer, hvad der ligger til grund for, at ansøgerne afslår studiepladserne - fx at de satser på at komme ind på en anden uddannelse, at de hellere vil arbejde osv. Læs mere