ProjektDigitale teknologier i undervisningen EVA følger, hvordan gymnasier anvender digital teknologier i undervisningen - både før, under og efter coronanedlukningen. Læs mere
ArtikelDigitale teknologier understøtter undervisningen, men er også en barriere for læring Digitale teknologier kan understøtte det faglige indhold og formål med undervisningen, men de kan også distrahere eleverne og udgøre en barriere for læring. Nyt notat om læreres pædagogiske og didaktiske overvejelser om til- og fravalg af digitale teknologier i undervisningen på ungdomsuddannelserne. Læs mere
ArtikelStigning i optagne studerende på pædagoguddannelsen Pædagoguddannelsen oplever i 2020 for første gang i fire år en stigning i antallet af optagne studerende. Dermed er en kedelig kurve knækket. I alt er 86 flere studerende optaget på pædagoguddannelsen end i 2019 – en stigning på 2 %. Læs mere
ArtikelHver tiende ansøger fortryder sit studievalg Mange unge er ofte for lidt afklarede med deres 2. eller 3. prioritet af uddannelse og ender derfor med at takke nej til den studieplads, de tilbydes. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
artikelMange flere har søgt ind på en videregående uddannelse i år Effekten af covid-19 kan mærkes på de videregående uddannelser, som i 2020 kan melde om større interesse end de seneste tre år. De universitetsuddannelser, der i forvejen var populære, oplever størst fremgang. 16 % flere vil fx gerne ind på medicinstudiet i år. Læs mere
ArtikelGode råd til at styrke faglig synergi på eux Arbejdet med faglig synergi i eux-forløb handler i bund og grund om at få skabt sammenhængende uddannelsesforløb for eleverne. Her får du EVA’s bedste råd til at styrke den faglige synergi på eux-forløb til glæde for både elever og undervisere. Læs mere
ProjektFaglig synergi i eux-forløb Her kan du få inspiration til, hvordan I som skole med eux-forløb kan forbedre rammerne for arbejdet med at styrke den faglige synergi på tværs af fagene i eux-forløb. Læs mere
ArtikelElever om virtuel undervisning: Vi motiveres af tilgængelige lærere Virtuel undervisning udfordrer både lærere og elever på ungdomsuddannelserne, men indeholder også motiverende elementer. Vi har talt med fire unge og seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup, om, hvad der fungerer godt og mindre godt. Læs mere