VurderingGenvurdering af Master of Science in International Business på IBA Erhvervsakademi Kolding2023 Vurdering af ikke-godkendte uddannelser og kurser på statslige uddannelsesinstitutioner Læs mere
KATALOGInspiration til uddannelsers arbejde med Læringsbarometer2021 Dette katalog dykker ned i Læringsbarometer – UFM’s store spørgeskemaundersøgelse, der måler uddannelseskvalitet på de videregående uddannelser. Få inspiration og hjælp til, hvordan I kan arbejde med de indikatorer for et godt læringsmiljø, som er i læringsbarometer. Læs mere
SLIDES PowerPoint-præsentation fra EVA's webinar om peerfeedback 2021 Hent EVA's slides fra vores webinar om peerfeedback, der blev afhold den 18. juni. Læs mere
NOTATStuderendes oplevelse af feedback på videregående uddannelser2021 Denne minianalyse ser nærmere på, hvordan studerende oplever feedback på videregående uddannelser. De studerende er bl.a. Læs mere
VIDENSNOTATViden om peerfeedback på videregående uddannelser2021 Hvordan får studerende det bedste udbytte af peerfeedback? Hvilken form skal peerfeedbacken fx have? Og Hvilken interaktion skal der være imellem de studerende? Dette vidensnotat gennemgår 10 centrale spørgsmål om peerfeedback på baggrund af internationale forskningsopsamlinger. Læs mere
RedskabSpørgeskema til måling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser2021 Vil I blive klogere på kvaliteten af jeres uddannelse? Danmarks Evalueringsinstitut har udviklet og valideret et spørgeskema, der måler de studerendes oplevelse af syv centrale aspekter af undervisning. Læs mere
RapportMåling af undervisningskvalitet på de videregående uddannelser2021 Rapporten præsenterer konkrete bud på, hvordan man kan måle de studerendes oplevelse af syv centrale aspekter af undervisning på de videregående uddannelser. Læs mere
InspirationskatalogStudieintensitet på videregående uddannelser2020 Gode eksempler på videregående uddannelsers arbejde med studieintensitet. Inspiration til studieledere, undervisere og andre medarbejdere på de videregående uddannelser, der vil styrke studieintensiteten. Læs mere
RapportElevernes syn på 10. klasse2020 Rapporten indeholder resultaterne af en undersøgelse af elevernes syn på 10. klasse. Mange elever oplever, at de løfter sig fagligt i løbet af 10. klasse, at de får større faglig selvtillid og udvikler sig personligt og socialt. Læs mere
RapportSynet på optagelsesprocessen til de gymnasiale uddannelser blandt unge fra 10. klasse2020 Denne rapport undersøger optagelsesprocessen som følge af de nye adgangskrav til de gymnasiale uddannelser, der blev indført i foråret 2019. Læs mere