RapportFeedback på erhvervsuddannelserne 2019 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) resultaterne af en undersøgelse af, hvordan der arbejdes med feedback i praksis på erhvervsuddannelser. Læs mere
VurderingGenvurdering af Master of Science in International Business på IBA Erhvervsakademi Kolding2019 Denne rapport indeholder en genvurdering af Master of Science in International Business på IBA Erhvervsakademi Kolding (IBA). Ekspertgruppen vurderer, at Master of Science in International Business på IBA Erhvervsakademi Kolding har et acceptabelt indholdsmæssigt niveau. Dvs. Læs mere
RapportGrønlandske studerende på videregående uddannelser i Danmark2019 Denne rapport undersøger særlige kendetegn for grønlandske studerende på danske videregående uddannelser. Rapporten undersøger grønlandske studerendes oplevelser i forhold til bl.a. Læs mere
RapportEvaluering af vejlednings- og opkvalificeringsindsatser i Majoriaq2019 Denne rapport indeholder en evaluering af hvordan og hvorvidt vejlednings- og opkvalificeringsindsatser i de grønlandske Majoriaq lever op til formålet om at styrke job- og uddannelsesparatheden blandt borgere, der har behov for det. Læs mere
redskabMål de studerendes trivsel2019 Trivsel er mange ting, ikke mindst blandt studerende på de videregående uddannelser, og trivsel kan måles og undersøges på flere leder og kanter. Dette redskab kan bruges til at måle de studerendes følelser i forhold til studiet. Læs mere
RapportKøn og uddannelsesvalg i 9. klasse2019 I denne rapport stiller EVA skarpt på køn og de forskelle i uddannelsesvalg og overvejelser om uddannelsesvalg, som viser sig, når piger og drenge sammenlignes. Læs mere
NotatElevperspektiver på den specialpædagogiske støtte på ungdomsuddannelserne2019 Dette statusnotat formidler indledende pointer fra interviews med elever om den specialpædagogiske støtte (SPS), de modtager på deres ungdomsuddannelser. Fokus er på elevernes udbytte af støtten, samt hvilke forhold der har betydning for deres udbytte. Læs mere
RapportTALIS 2018 - 1. rapport2019 Analyse af de danske resultater fra OECD's internationale undersøgelse Teaching and Learning International Survey 2018 (TALIS 2018), hvor i alt 48 lande har deltaget. Læs mere
RapportStudierelaterede følelser på videregående uddannelser2019 Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) ønsker at bidrage med viden om de studerendes trivsel. Denne rapport sætter fokus på, hvordan vi kan belyse et nyt perspektiv på de studerendes trivsel, nemlig hvordan man kan måle og belyse de studerendes følelser i relation til studiet. Læs mere
PraksiseksemplerFå inspiration til klasseledelse i gymnasiet2019 Få her nogle praksiseksempler fra undervisningssituationer, I kan bruge som afsæt for at drøfte jeres egen praksis. Læs mere