Gå til hovedindhold
Hjem
EVA

Main navigation

  • Dagtilbud for børn
  • Grundskole
  • Ungdomsuddannelse
  • Videregående uddannelse
  • Voksen- og efteruddannelse

Søg

Filtrér:

  • Dagtilbud for børn
  • Grundskole
  • Ungdomsuddannelse
    • (-) Erhvervsuddannelse
    • Gymnasieuddannelse
  • Voksen- og efteruddannelse
  • (-) Overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse
  • (-) Teamsamarbejde
  • Digitalisering i undervisningen
  • Feedback
  • God og motiverende undervisning
  • Praktik på erhvervsuddannelser
  • Pædagogisk ledelse
  • (-) Artikel
  • Tema
  • Udgivelse
  • 2018
  • 2016
skoleelever presses af uddannelsesvalg
Debat

Unge opfatter omveje som unødvendigt spild

Folkeskolens ældste elever skal håndtere modsatrettede hensyn, når de vælger uddannelse, og det er med til at presse dem. De har brug for bedre tid og mulighed for at vælge om.
Læs mere
DEBAT

Tre ting kan få de unge til at vælge en erhvervsuddannelse

Det er hverken dårligt ry eller manglende praktikpladser, der får unge til at fravælge erhvervsuddannelse. Når elever i 9. og 10. klasse ikke engang overvejer muligheden, skyldes det helt andre faktorer.
Læs mere
PRESSEMEDDELELSE

Erhvervsuddannelser kan styrkes, hvis undervisere samarbejder mere om undervisningen

Der ligger stadig et stort uudnyttet potentiale i, at underviserne på erhvervsskoler samarbejder om at gennemføre undervisning i fællesskab og om at evaluere undervisningen – og dermed bliver bedre undervisere.
Læs mere

Footer

  • Om EVA
    • Job hos EVA
    • Privatlivspolitik
    • Tilgængelighedserklæring
    • In English
  • Kontakt os
    • Medarbejderoversigt
    • Presserum
    • EVA's whistleblowerordning
  • Konsulentydelser
    • Evaluering & analyse
    • Proces & forandring
    • Rådgivning & sparring
Udgivelser
Tilgængeliggjort modul om leg
Frafald og studieskift på de…
Praktikvirksomheders…

Tilmeld Evas nyhedsbrev

Få EVA's nyheder i din mailboks.

Tilmeld
ØSTBANEGADE 55, 3. SAL | 2100 KØBENHAVN Ø | TLF. 35 55 01 01 | EVA@EVA.DK | EAN 5798000026100 | CVR 11869513

Footer social media

  • Email
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn