RapportDeltagelse i ordblindeundervisning for voksne (OBU)2022 EVA har lavet en kvalitativ undersøgelse af, hvilke faktorer, der fremmer og hæmmer deltagelsen i OBU. Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af de gymnasiale uddannelser har haft en negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på de gymnasiale uddannelser under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de gymnasiale uddannelser i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne på de gymnasiale uddannelser efter mere end halvandet år præget af perioder med nødundervisning so Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Erfaringsopsamling: Elevernes trivsel og læring på erhvervsuddannelserne under covid-19- pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af erhvervsskolerne har haft en negativ betydning for eud-elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel på erhvervsuddannelserne under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske erhvervsskoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af Læs mere
Kort fortaltOpsummering af 'Elevernes læring og trivsel i grundskolen under covid-19-pandemien'2022 EVA’s undersøgelse indikerer, at knap to år med gentagne nedlukninger og genåbninger af grundskolerne som følge af covid-19-pandemien har haft negativ betydning for elevernes faglighed og trivsel. Læs mere
RapportErfaringsopsamling: Elevernes læring og trivsel i grundskolen under covid-19-pandemien2022 Med denne undersøgelse giver Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) et indblik i, hvordan de danske skoler i efteråret 2021 har vurderet, at det står til fagligt og trivselsmæssigt med eleverne i grundskolen efter mere end halvandet år præget af kortere og længere perioder med nødundervisning som følge af covid-19-pandemien. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere
BilagTabelbilag til Kommunale rammer, PPR og pædagogers arbejde i grundskolen under covid-19-pandemien2021 Dette tabelbilag indeholder den spørgeskemaundersøgelse, EVA har gennemført i forbindelse med undersøgelsen af kommuners, PPR's og skolepædagogers erfaringer fra nedlukninger ifbm. covid-19-pandemien frem til februar 2021. Læs mere