RAPPORTSkolepraktik i erhvervsuddannelserne2011 EVA har undersøgt, hvordan erhvervsskolerne arbejder med at skabe gode skolepraktikforløb for eleverne. Læs mere
RAPPORTForsøg med toårig hf-uddannelse for unge med ASF - delevaluering2011 EVA har undersøgt, hvordan og i hvilken grad det er lykkedes Aalborg Katedralskole at konsolidere et bæredygtigt hf-forløb til unge med autismespektrumforstyrrelser. Læs mere
MAGASINGymnasiet efter reformen. Viden og debat 20112011 EVA følger op en række af de vigtigste temaer for gymnasierne efter reformen i 2005. Læs mere
RAPPORTStudiekompetence2011 Hvilke studiekompetencer har studenter fået på gymnasiet for at kunne gennemføre en videregående uddannelse? Læs mere
RAPPORTTilbud til stærke elever på erhvervsuddannelserne: Status og erfaringer2011 Hvad kendetegner de såkaldt stærke elever på erhvervsuddannelserne? og hvilke tilbud er der til dem? Læs mere
RAPPORTGrundforløbsprøven på EUD2011 EVA har undersøgt, hvordan grundforløbsprøven på erhvervsuddannelserne tilrettelægges og gennemføres på tre fællesindgange: Merkantil, Mad til mennesker og Produktion og udvikling. Læs mere
RAPPORTGymnasiernes tiltag for tosprogede elever2006 Hvordan forholder de treårige gymnasiale uddannelser, højere teknisk eksamen (htx), studentereksamen (stx) og højere handelseksamen (hhx) sig til de tosprogede elever på skolen? Læs mere
HÆFTEGymnasiernes tiltag for tosprogede - tiltag for lige muligheder 2006 Få inspiration til, hvilke tiltag I som gymnasium kan sætte i værk for at støtte de tosprogede, så de kommer succesfuldt gennem uddannelsen. Læs mere
RAPPORTPrivate leverandører i social- og sundhedshjælperuddannelsen2006 EVA har undersøgt, om private leverandører af personlig og praktisk hjælp spiller den rolle i social- og sundhedshjælperuddannelsen, som de er tiltænkt i lovændringen fra januar 2004. Læs mere
RAPPORTUndersøgelse af naturvidenskabsindsatser2006 Hvilke elementer i naturvidenskabelige projekter er ifølge lærere og elever de vigtigste faktorer til at skabe større interesse for naturvidenskab? Læs mere