RAPPORTInklusion i dagtilbud2014 Hvordan og i hvilket omfang arbejder kommuner og dagtilbud for børn med inklusion, så alle børn får mulighed for at deltage i fællesskaber i dagpleje og daginstitutioner? Læs mere
RAPPORTNatur og naturfænomener i dagtilbud 2015 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud for børn arbejder med læreplanstemaet natur og naturfænomener. Læs mere
RAPPORTMangfoldighed i Dagtilbud 2009 EVA har undersøgt, om integrationsprojektet "Mangfoldighed i dagtilbud" har levet op til sit formål om at skabe bedre gensidig integration og mere ligelig fordeling af børn i dagtilbud i Københavns Kommune. Læs mere
NOTATDokumentation i dagtilbud2007 EVA har beskrevet forskellige former for dokumentation, som frembringes i dagtilbud for børn. Læs mere
ForskningskortlægningForældresamarbejde i dagtilbud2018 Her får du en kortlægning af de seneste 10 års forskning om forældresamarbejde i dagtilbud for børn i alderen 0-6 år. Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEKunst og kultur i dagtilbud sådan! 2016 Få inspiration til, hvordan du som pædagog kan arbejde med spændende og indholdsrige kunst- og kulturaktiviteter i dagtilbud. Og få inspiration fra eksempler på aktiviteter og projekter i andre danske og nordiske dagtilbud. Læs mere
RAPPORTTilgange til udvikling af dagtilbud 2008 EVA har afdækket en række udviklingsprojekters fælles træk og faglige hypoteser om, hvordan kvalitet i dagtilbud kan forbedres. Læs mere
InspirationsmaterialeSprogvurdering og sprogstimulering i dagtilbud2023 Dette materiale inspirerer til forskellige former for systematisk samarbejde, der bedst muligt understøtter børnenes sproglige udvikling. Læs mere
RapportEvalueringsredskaber i dagtilbud2018 Rapporten undersøger, hvordan dagtilbud og forvaltninger arbejder med evaluering, og hvilke erfaringer de har gjort sig. Samtidig gives en oversigt over de mest gængse evalueringsredskaber og hvad de bruges til. Læs mere
POWERPOINT PRÆSENTATIONEvidens og forskning i dagtilbud2017 Få her en powerpoint om evidens og forskning i dagtilbud, som du kan klippe i eller bruge i fulde længde. Læs mere