ProjektEvaluering af holddannelse I dette projekt har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret et pilotforsøg med holddannelse i matematik på mellemtrinnet. Læs mere
ProjektBørneperspektiver på leg i børnehaven EVA har undersøgt, hvad børnene er optagede af, når de leger, og hvornår børnene oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Det er børnene selv, der fortæller, viser rundt og tegner, hvad de oplever, når de leger - og når leg er svært. Læs mere
ProjektMotiverende undervisning i udskolingen Hvordan gør man undervisningen i udskolingen mere motiverende for alle elever? Det spørgsmål er afsæt for dette projekt, som EVA har gennemført sammen med otte skoler for DLF og KL (under Fremfærd Børn). 15 lærerteams har arbejdet med at udvikle deres undervisning ved hjælp af aktionslæring. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
ProjektGymnasiale karakterers betydning for frafald Find EVA's udgivelser om sammenhængen mellem studerendes gymnasiale karakterer og frafald på henholdsvis universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Læs mere
ProjektKarakterer i specifikke fag som optagelseskriterie Find viden om hvilken betydning karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet Læs mere
ProjektBørnemosaikker Arbejd systematisk med børnenes perspektiver med redskabet Børnemosaikker. Læs mere
EVA undersøgerKorte praktikaftaler på erhvervsuddannelserne Find vores udgivelser om, hvordan de korte praktikaftaler påvirker kvaliteten af erhvervsuddannelserne. Læs mere
TemaBørneperspektiver Her finder du materiale til det pædagogiske arbejde med børneperspektiver. Gå i dybden med børneperspektiver i notater og tidskriftsartikler og få praksisnær inspiration med artiklerne. Læs mere
temaOptagesystemet Hvad ved gymnasieelever om optagesystemet? Hvilken betydning har gymnasiekarakterer for de videregående uddannelser? Og hvordan er sammenhængen mellem karakterer og den sociale baggrund hos universitetselever? Læs mere