TEMATilknytning Viden om og inspiration til en tryg og god opstart for alle børn og deres familier i vuggestue og dagpleje. Læs mere
TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
HæfteEn tryg start i vuggestue og dagpleje - viden og inspiration til praksis2021 I dette inspirationshæfte får det pædagogiske personale input til, hvordan de kan være med til at give børnene en god start i dagpleje/vuggestue. Der stilles skarpt på, hvad der skal til, for at barnet føler sig trygt og får tilknytning, og hvordan forældrene bliver trygge ved samarbejdet med dagtilbuddet. Læs mere
RapportBørns start i vuggestue og dagpleje2021 Rapporten giver viden om, hvordan dagtilbud arbejder med overgangen fra hjem til dagtilbud for de yngste børn. Den bygger på interviews med vuggestuer, dagplejere, forældre, sundhedsplejersker og pædagogiske konsulenter. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Tryg tilknytning2020 Tryg tilknytning er jeres vigtigste pædagogiske opgave. Nyt EVA TEMA om tryg tilknytning inspirerer jer til at arbejde med tilknytning - til det enkelte barn og til hele børnegruppen. Hent magasinet her
RapportFleksibilitet i ungdomsuddannelsessystemet2018 Rapporten beskriver, i hvilken grad unge og deres forældre oplever ungdomsuddannelsessystemet som fleksibelt eller ej, og den afdækker, om det syn, der er på de forskellige ungdomsuddannelser, er retvisende. Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
TEMADigitalisering i gymnasiet Hvordan bruger gymnasier digitale teknologier i undervisningen? Hvordan sikrer man, at eleverne får et fagligt udbytte af de digitale teknologier? Her får du et overblik over EVA's viden om den digitale undervisning i gymnasiet. Læs mere